Sommartider hej hej

I dag är väl då vad många skulle kalla en perfekt sommardag. Själv sitter jag ute, under Fru Kickans, eller vårt då men hennes inhandlade parasoll. Jag började nog jobba under garagetaket, men nu kom solen åt att steka datorn så att jag varken såg skärmen, eller riktigt kände att det var stabilt. Skuggan är ibland en vän. Edit, som i dag då hon fick önska sig vad hon ville önskade att vi kunde äta makaroner och korv varje dag har även lagt in en anhållan om att få läsa Bamse hela dagen. Då jag har förbjudit hennes egen säng i det mörklagda rummet som läsplats tror jag att hon nu befinner sig i soffan... Linda skulle, vad jag förstod komma här via med min telefonladdare som hon liksom plockade på sig härom dagen. Till all lycka märkte vi att man kan ladda min telefon med nån grej som Fru Kickan hittade och som man kopplar till Ipadladdaren...
 
Själv har jag en ganska okej dag med kontoret här ute, lite som jag tänker mig att Stephan Toivonen föreställde sig att han skulle jobba i Lagtinget därifrån terassen i Portugal. I dag har jag hunnit med både sponsorgrejer, flickfotboll och en del A-lagsbestyr. Och sen har jag då stekt korv och kokat makaroner jo...
Jag har ett litet samvetskval att jag inte ännu hunnit se dessa i seriespel. Vårt F02-03 lag. De samarbetar dessutom med IFKs lite äldre lag och kan således spela seriefotboll både i Finland och Sverige. Pille, Annica och hela gänget gör ett stort jobb här och jag blir så glad då jag ser flickor spela fotboll. De som inte känner mig kan nu fråga någon som gör det så ni förstår precis vad jag menar med det jag just sade!
 
Pärla kom just över och hon blev den som fick ut Edit ur soffan. Glass i solen såg ut att vara melodin som funkade.
 
Då jag förväntas prestera en del papper, printa ut dem samt kopiera dem har jag stött på lite problem, då vår skolas server verkar vara lite på sommarledigt. Eller kanske servern är igång, men olika saker på olika våningar gör att man antingen inte kommer åt printern, eller så kan man helt enkelt inte ansluta till nätverket eller vad det nu är. Fastighetsskötare Rune meddelade senast att hans dator nog funkar, så jag ska ta och testa den bara Fru Kickan kommer hem. Bara att hoppas. I kväll tänkte jag börja förbereda skolåret också. Fjärrkontrollen för dvd spelaren som varit försvunnen sedan i påskas kom fram. Då kan jag nu böra se filmerna jag köpt för undervisningsbruk för att se om de kan användas eller ej... Perfekt en icke EM natt.
 
Det går snabbt. Pärla och Edit har nu klätt av sig och låtsas att de är på en strand. Edit åker skateboard och låtsas att hon surfar... Snart är Fru Kickan hemma och då ska jag och printa.
En liten föraning om vad man har att vänta sig som Pappa, tre gånger om dessutom, fick jag härom dagen då vi med Edit besökte Emilias arbetsplats. Nej, jag ledde henne inte längs kyrkgången fast Emilia ville det. Allt har sin tid och sin plats nämligen! Är det i morgon det är EM igen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0