Lite leker här på fredagkvällen

Mitt i allt blev jag med barn. Alltså inte som då man har annat i magen än det som gör min stor. Inte heller som i dag på eftermiddagen då jag fann Gurkan med fem barn ätandes vattenmelon på hennes vardagsrumsgolv. Inte heller så att jag har hela min barnaskara här. Jag sitter här med Pärla och Edit som liksom tänkt vara här. Deras mammor, förstärkt med en ny granntant på gatan åkte till stan för att äta. Som om inte vi haft mat hemma kanske. Nåja... Det heter att de ska komma hem före avspark i kväll (Belgien-Wales ni vet) så det blir nog bra det här, tror jag i alla fall. Precis just hade de modevisning då de kom gående iklädda Fru Kickans kläder med olika teman. Mest minnesbildande blev "vuxentemat" då Edit föreställde en tant och Pärla var en flykting... Nu säger de i sten att de städat upp och jag tror dem så blint att jag inte tänker kolla. Det tittas på Sommarlov och kan man tänka sig, precis samma program som i morse sänds nu igen på kvällen. Precis som varje dag under varje sommar i modern tid!
 
Mina större barn är i skärgården. Linda och Rufus på Vårdö och kyrkguiden Emilia på Föglö. Därifrån ska de komma mitt under min morgon kvälls bastusession med Vesa Kumpula för att vara redo för Skansenresan på söndag.
 
Eftersom det är fredag kväll väller det nu in e post med helt nyrosig iver. Folk har väl tid nu kan jag tänka.
Det mesta handlar om dessa. Och förstås om dem som inte kunde vara med då bilden togs. Wiklöf har jag inte heller hört nåt av i dag... Eller Kjelle då man tänker på det.
 
 
Det blir fort då att redovisa min lilla avslappnade lek här på kvällskvisten. Jag satt på skoj och gjorde en helt spontan och subjektiv startuppställning för Damernas Liga 2016 med Åland United exkluderad. Dessutom uppdaterade jag min EM elva. Många byten och lite osäkra kort där fortfarande. Man får gärna kommentera och komma med förslag på bägge.
 
Först tar vi Damernas Liga 2016 utan ÅU. Det blir en 4-2-3-1 uppställning från vänster. Eftersom det blev kort om tid mitt i allt blir det tyvärr inte mycket till motiveringar heller.
Målvakt blir Paula Myllyoja (Honka)
Backlinjen från väster: Mira Uronen (TPS), Ekaterina Tyryshkina (Nice Futis), Tiia Peltonen (PK-35), Tia Painilainen (PK-35)
Två stabiliserande mittfältare: Kaisa Björn (Ilves) och Linda Ruutu (HJK)
Tre offensiva mittfältare/spelare, från vänster: Heidi Kollanen (Ilves) , Ria Öling (TPS), Eveliina Parikka (PK-35)
Ensam forward: Sanni Franssi (PK-35)
Som tränare har jag valt Ilkka Marttila från ONS.
 
EM elvan just nu inför Belgien-Wales blir en 4-1-4-1, men kan även läsas som en 4-3-3 med yttrarna som forwards och en stabiliserande mittfältare.
Målvakt: Gigi Buffon (Italien)
Backlinjen från vänster: Jordi Alba (Spanien), Giorgio Chiellini (Italien), Jerome Boateng (Tyskland), Darijo Srna (Kroatien)
Stabiliserande mittfältare: Toni Kroos (Tyskland) - går att argumentera bort nog, jag vet...
Offensivt mittfält från vänster: Eden Hazard (Belgien), Andres Iniesta (Spanien), Renato Sanchez (Portugal), Gareth Bale (Wales)
På topp... PROBLEM! Jag valde att vi spelar mot lite högre försvar. Då blir det faktiskt Jamie Vardy (England). Om vi skulle spela mot ett lägre försvar måste det bli... Ja, vem? Jo, just nu faktiskt Kolbeinn Sigthorsson (Island)
I kväll och framåt står det fritt att övertyga mig på forwardsposten, precis som gällande vänster back.. Och ja de flesta positioner...
 
Vem skulle träna EM laget då? För mig just nu, Lasse Lagerbäck (Island).
 
Nu ska de ha popcorn och chips annars skriker de. Trevlig helg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0