En måndag i juli

Eftersom jag på riktigt inte riktigt har så många minuter på mig blir detta mest en väldigt snabb reflexion av hur julimåndagar kan vara på Åland. Samir och Viktor, som ju som känt gillar att exponera sina nakna kroppar kör loss på Rockoff klockan 19. Verksamheten är febril på torget. IFK Mariehamns herrar möter Inter på WHA klockan 18.30 och de förberedelserna liknar mest det jag själv är van vid. Själv är jag dok indragen i förberedelser för "Rhapsody in Rock" som går två kvarter från Rockoff och typ 3 kvarter från WHA. Robert Wells och hela den typens ensamble ska köra fullt inför 3000 gratisåskådare med stol och säkert många till utan stol. I morse var jag och några andra Åland United anslutna där och hjälpte de säkert professionella, men till synes nyhjälplösa lekledarna, eller turnéansvariga, eller scenbyggarna eller vad de nu alla är.
Här hade de kört fast med en truck.........
 
 
Hemma till duschen möttes jag av ett hus vars inneboende åkt till stranden och datorn var fylld med e post, den ena stolligare än den andra. Nu måste e posten efterarbetas och sedan ska jag tillbaka, för att ansvara för konsertvärdarna, som är 16 av våra spelare, som i sin tur får hasta från den tidiglagda träningen för att hinna. Och jättebra är det om de hinner, för det verkar som om konserten kör igång 3(!) timmar senare. Det är svenskar som ordnar detta, men man skulle tro att de läst någonslags instruktionsbok för den finländska armén. Skynda för att sedan vänta.... Nåja. Vid 1-2 tiden i natt torde man bli hemförlovad och då kan vi ta itu med efterbehandlingen av efterbehandlingen av e posten, som som sagt i dag var mer än lovligt stollig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0