Alltså det där med snabba ryck

Min fru, Fru Kickan är en väldigt komplicerad konstruktion egentligen. Hon är enormt samvetsgrann, men på samma gång väldigt mån om att få vara självständig och att inte binda upp sig på annat än det hon vill binda upp sig på just då. Jag tror, utan att så klart varit inne i just hennes huvud att hon är ganska lycklig. Åtminstone hoppas jag det. I går kväll, då vi för första gången på typ en vecka hade en liten stund, bara hon och jag eftersom Edit lagt sig för att läsa Bamse och ingen annan var hemma, eller hos oss om man kan uttrycka det så, då frågade jag henne huruvida planerna att hon och Edit (samt då Gurkan och Pärla givetvis) ska åka ut till holmen där hennes föräldrar häckar över sommaren stämmer. Denna fråga förorsakade Fru Kickan stor frustration, eftersom hon ansåg att jag kräver att hon ska kunna redogöra för allt i minsta detalj. Nu, så där på förmiddagen efter en soven natt, nu har de åkt. Precis som Gurkan och Pärla. Dock vet jag inte när de kommer hem, eftersom de självklart inte kan veta det. Till saken hör att det hela förbereddes under enorm stress i 45 minuter, då mitt morgonkaffe, med sommarläsning i form av töntiga insändare i lokalpressen, avbröts av att jag ju måste hjälpa att packa för de ska ju iväg nu ju... Jag har varit i Finlands Armé och vet det där med att ha bråttom för att vänta. Egentligen är det hela väldigt roligt och jag önskar dem båda, eller dem alla, sköna dagar på Kyrkogårdsö, samt påpekar för den kritiska läsaren att jag faktiskt tycker om dem båda, eller dem alla kan jag väl säga här då vi är så familjära och privata.
 
Nu är jag ensam hemma höll jag på att säga, men Rufus kom ju faktiskt i natt. Han tyckte det var praktiskt att sova här och nu snarkar han gott i sin säng. Hoppas han märkte att Edit var inne hos honom och sade att de skulle åka.
 
I och för sig passar upplägget utmärkt. Jag har nu kommit så långt i  Sportchefsskapet att jag gjort mig heldagsscheman med möten av olika slag för resten av veckan. Skulle jag nu tro att Fru Kickan kunde lägga ihop det ena med det andra skulle jag kunna säga att hon passade på att förena nytta med nöje då de åkte iväg just nu. Jag tror dock att det bara blev så, eftersom hon bestämde så 45 minuter innan de åkte utan att riktigt lägga ihop detta med mig. Men så är hon min Fru Kickan också....
I fjol i Tammerfors var Linnéa så med i galoppen att hon nästan tog sig för att värma upp med laget. Här, på Tammela är vi igen inkommande lördag.
 
 
Jo, mycket riktigt. Efter dessa några dagar av möten och vad det nu allt blir (jo jag kommer att foga in träningarna i schemat) bär det av till Tammerfors. Vi är i ett tufft läge och nu gäller det helt på riktigt att se vad vi är gjorda av!
 
Några som inte har det så nådigt just nu är Celtic, med Brendan Rodgers i spetsen.
0-1 i rumpan borta mot Lincoln Red Imps på Gibraltar är inte acceptabelt någonstans. Hoppas bara Jörgen Pettersson inte hör om detta, för då sätter han väl igång och nonsensbjäffar igen. Men onekligen vore detta i klass med att IFK Mariehamn piskade Celtic på WHA, eller egentligen till och med mer överraskande, hur otroligt det än låter. Undrar om Celtic låter det bli under 10 mål framåt i returen.....
 
Jag har lagt mig till en vana att ha träffar med unga kvinnor på dagarna numera. Pille Raadik är en svår en, för hon vill själv välja var vi ska träffas, på basen av ställets lunchmeny. I dag har hon valt Indigo. Vad kostar en kopp kaffe där?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0