Slut på bensinen, men en ny präst är funnen

Nu mina damer och herrar ber jag få avsluta veckan, förutsatt att den börjar på söndag enligt gammal judisk tradition... Sportlovet har innehållit så mycket saker som jag inte hade planerat, eller förstått att det skulle innehålla. Nu, då lördagskvällen mörknar och vårt vardagsrum förvandlats till en kombinerad Melodifestivalstudio och hotellrum, då Gurkan och Pärla ska sova tillsammans med Edit och Fru Kickan på vårt vardagsrumsgolv, då vill jag meddela att det börjar vara ganska tomt i tanken, både i den metaforiska som hänvisar till hjärnan och i den likaså metaforiska som hänvisar till bilar...
Här går jag och söker efter ett ställe att plantera ett träd...
 
 
För en vecka sedan satt jag och skrev matchrapport. Nu har jag just skrivit en ny sådan, för en annan match, som var så långt annorlunda än den som vi spelade förra helgen. I och med att vi har ny huvudtränare, som inte ännu anlänt, har vi alla som jobbar kring laget haft en väldigt intensiv vecka. Craig har agerat huvudtränare och det manifesterade han i dag genom en av de mest minnesvärda matchgenomgångarna jag varit med om. Tanken var att Craigs far skulle säga några visdomsord direkt från Skottland via telefon till laget, men det resulterade i att hans mor istället dök upp på tråden och berättade för alla att Craig brukade släpa hem många djur då han var liten och att han utan lov av sina föräldrar hade färgat sitt hår blont... Även i övrigt körde Craig Känslornas Väg och jag kan rekommendera honom som präst eller predikant till vilket religiöst samfund som helst...
 
Detta är inte Craig, men han är blond och stämningen är dessutom väldigt lik den som framkallades i Eckeröhallens konferensrum
 
 
Matchen förlorade vi och mycket jobb finns framöver, men vi går mot ljuset, som jag brukar framhålla i så gott som alla slags situationer. Khyms och Cynthias vänner har transporterats både dit och tillbaka och Raquel har fått en taxi beställd så hon kan ta sig till Stockholm i natt. Säkert går nåt fel, men jag hoppas man inte kan spåra dessa till mig.
 
För att bara summera allt. Jag är trött nu och ska sitta och se vilken sång svedupellarna gillar. Som vanligt hejar jag på sång nr 2 och hoppas på att de sämsta går vidare, för att öka Finlands chanser. Bara 71 åskådare på matchen i dag. Jag tar det personligt och vägrar acceptera att så få människor ser Åland United, trots att jag försöker jobba med marknadsföringen. Nya ännu aggressivare grepp att vänta!
 
Efter matchen dök folk upp med oavhämtade lotterivinster, kvarglömda träningsvästar och gps apparater. Man ville höra hur stämningen är, ifall jag kan åka vi butiken på vägen hem och om jag har shortsen som skall lappas med mig. Dessutom har två unga flickor så där appropå frågat mig under veckan vad han den där ena hette som i den grekiska mytologin flög nära solen samt vad som egentligen hände år 313...
 
Det och mycket till har hänt och nu avrundar vi detta. Pärla har delat ut biljetter och spelar dragspel samt sjunger. God helg!
 
Aj jo. Jag fick prata med Linda i går kväll över två timmar på Skype. Hennes kompisar tycker jag ser ung ut. Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0