Vad högt en dammsugare låter!

Alltså. Här försöker jag sitta och filosofera och så drar Fru Kickan omkring med dammsugaren, som faktiskt för ett mördande liv. Herreminje, varför kan man inte dammsuga då det inte finns folk i huset? Man har ju inte en chans att få en enda tanke färdigt tänkt... Knappt man hör Edit skrika då hon försöker överrösta dammsugarljudet...
 
Vi har fått Marjukka Mikkonen till ön. Jag har lyckats få Per Löfqvist att avbryta sin lunchpaus för att hjälpa oss med hennes försäkringspapper. Marjukka tackade genom att sno en karamell ur Pers skål. Precis då vi var färdiga messade Kristian att han borde vara i kontakt med henne inför försäkringsansökningen.
 
Hanna S är tillbaka från semester, precis som många andra som i dag svarat på brev och akuta frågor jag ställde för tre veckor sedan. Hanna hade i alla fall ett roligt budskap. Hela 79 flickor har anmält sig till fotbollskolan. Detta i sin tur satte fart på ytterligare delar då vi endast skaffat 70 t shirts. Vi tror oss ha det under kontroll i skrivande stund. Mat för lite över 100 personer i tre dagar förväntas jag nu skaffa och tillhandahålla. Hur svårt kan det vara?
Våra spelare träffar ibland små spelare och det verkar ge ringeffekter. Roligt då dessa är positiva.
 
 
Jag var en sväng till radion i dag också. Totte ville ha lite "bra tugg" till eftermiddagens Sporthörna. Få se om det som sades leder till sväljduglighet eller om det kommer upp igen så att säga. I det samma missade jag Gerts sommarprat, då han höll på medan jag var i sidostudion. Reprisen missar jag också då den kommer direkt efter Sporthörnan i dag klockan 17.30. Då sitter jag på styrelsemöte och sågas antagligen i fotknölarna, bland annat för att vår ungdomsverksamhet är populär, men ingen kommer för att se A-laget... Totte frågade varifrån jag får min energi. Jag hade faktiskt inget som helst bra svar på detta. Däremot många dåliga, som kanske är dem jag får mest skit för efteråt...
Detta mina vänner och alla andra, är antirasister, antifascister och hbtq främjare. Skönt med sådana här sympatiska människor i Pride tider då fri kärlek ska råda mellan människor. Vad jag har förstått är liberalism i olika versioner den verkliga fienden mot allt dessa våldsbejakare eftersträvar...
 
 
I kväll ska den första "syskonkvällen" med alla mina 4 barn organiseras i de äldre barnens hem i Jomala. Edit, som kuskas hit och dit och kommer att må extremt bra då skolan, fotbollen och dansen börjar, väntar andlöst och ser det ena programmet konstigare än det andra på valfri skärm. Fru Kickan har slutat dammsuga och går omkring i väldigt lite kläder just nu... Jösses... Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0