Tisdag just före läxorna

Jag tror(!) att Fru Kickan har åkt för att hämta Edit från dansen. Jag fick dit henne, alltså Edit, med andan i halsen. Jag körde och löpte, samt bullrade något ohyggligt åt den snälla eftispersonalen tills jag hittade Edit på basketplanen. Men skräck och hemskhet. Hennes fina knoka hade blivit en hästsvans. Jag funderade på om det var mig eller henne de skjuter om hon kommer till dansen utan riktig variant och kom fram till att ingendera vore optimalt. Den alltid så rådiga Ulle hjälpte genom att medelst sin egen hårsnodd fixa Edits hår. Nu är jag alltså skyldig henne för både Sue-Ellen och en hårsnodd...
 
Min lättnad infann sig gradvis då jag märkte att även övriga föräldrar på plats var både småkritiska, men framför allt livrädda. Kanske det är en bra skola trots allt. Emilia har ju gått i den samma i snart 10 år, men det känns ändå så nytt med en annan coach... Få se nu om allt gått bra... Troligen är det inte jag som hämtar henne alltså. Jag trodde det, eftersom Fru Kickan ju ska på träning. Det ska jag med... I morgon!!!
 
Vårt spelschema publicerades då äntligen. Bara ett paniksamtal mitt under 9Es samhällslära upp till Kuopio där Kirsimarja (Jo hon heter så) av en händelse svarade i telefon på arbetstid sa hon, krävdes för att inte behöva resa ett dygn extra. Allt borde vara fixat nu, utom det viktigaste...
 
Isabella ska på landslagsläger. Det är faktiskt något att vara glad åt. Själv sade hon att hon inte har det som mål, men att hon så klart inte tackar nej. Nå, tacka inte nej då! Bra jobbat alla många omkring henne och så förstås mest hon själv!
Hoppas den här flickan hålls på banan och blir en riktigt bra spelare då hon är stor!
 
 
I övrigt kan jag nämna att en elev i dag meddelade att Einstein var 15% jude och att jag hörde mig berätta att alla i 7A kommer att dö. Ytterligare vill jag, eftersom jag fick frågan just av 7A, meddela att Rufus i denna blogg är min son, inte eleven i 7A. Kommer jag att skriva om elev Rufus, då kommer han att få heta... Väntas nu.... Elev-Rufus!
 
18.30 börjar PK-35 spela mot Benfica och Edit har matteläxa. Senast skulle de rita lika många bollar som det stod att de skulle rita... Undrar om jag skulle klara sådant....
 
Antagligen åkte faktiskt Fru Kickan iväg, för hon bad mig ju värma mat... Det kanske jag borde göra nu... Jag hade tänkt skriva om Mat-Inger också, men det hinner jag inte ser ni. Det får bli en annan gång. Till exempel på torsdag då vi ska äta Pizza Snobben. Kollegan Pia undrade hur man månne uttalar det om man är finskspråkig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0