Riktigt pissigt

Nu passar det att solen skiner då. Både i Rio de Janeiro och här ute på gården verkar det vara solsken, efter att hela dagen ha varit regn, regnsjukt och till och med aningen kyligt.
 
1-1 blev det alltså i Pemar i går och det får vi nog vara glada för. Synd att det hela nu inte bara ligger i våra egna händer. Pissigt av Ilves att helt programenligt slå ONS i dag med 2-0. Fram till just var det extremt pissigt att HJK ledde 0-1 mot Honka, men nu har Milla Punsar gjort 1-1 och det är lite mindre pissigt, trots att det nog är pissigt så det räcker. Pissigt var det att Huuhkaja TV inte gick att se i dag från min dator, så jag måste ha en livedatering på. Mina familjemedlemmar tycker nog att jag är ganska pissig som bara sitter här och stönar.
Pissigast av alla hade Ann-Sofie och Maja i går, som hamnade på dopingtest. Vi hann till båten trots att det tog tid att... Ja ni vet...
 
 
I morgon blir det en riktig jobbmåndag, så som folk har det. Tidiga möten för Åland Uniteds räkning och sedan, från lite före lunchtid fortbildning, för det har visat sig att jag är lärare egentligen.
 
Pissigt att det inte blåser så det går att segla i OS. Pissigt också att herrfinalen i tennis går samtidigt som USA-Frankrike i herrbasket, som jag gärna sett då de nu en gång spelar på vettig tid, alltså svintidigt.
 
2-1 till Honka nu. Haba Vlasoff kan man alltid lita på, som jag ju brukar säga...
ÅUs flicklag slog Danmarks IF med 8-0 i dag på Hammarvallen Jo, jag var där. Inte pissigt alls.
 
 
Övertid i Hagalund nu. Blås av vetja.
Brottningen har börjat i OS säger de. Hur går det för Ilonen i golf?
 
Allt tyder på att Honka slagit HJK 2-1. Kiitos Luciano, Grazias, eller hur man nu skriver! En spännande vecka blir det då i alla fall. Inte mera så pissigt.
 
Och bilen går bra om ni undrade. Behöver bara fyllas med vatten då och då så den inte kokar... Ny bil på kommande har jag hört. Även dotter Linda har funnit ett ställe att bo på där i USA fick jag höra.. Bra bra.
Verkar det som om det är rätt stökigt? Well, that´s my middle name.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0