Kära nån...Jag har inte gjort någonting!

Det blev Nasseskjortan i dag igen då, precis som i fjol. Det där med mörkt sovrum och klädskåp är en bra blandning... Kära nån, säger jag bara. Skjortan verkar dessutom ha krympt lite från i fjol. Behöver jag säga att i dag, då OS är slut, återinförs kvällslufsen på schemat. Det kan, med tanke på kvällens agenda i och för sig bli en nattlufs. Lufsas ska det dock! Bara Mariebad är färdigrenoverat kommer även morgonplask in som en del av det dagliga helvetet! Åtminstone vissa dagar...
 
Post OS projekt hemma blir att försöka komma fram till om vi faktiskt har fotbollskanaler som jag trodde vi skulle ha, eller inte... Dessutom övar vi på att infinna oss sovjetiskt punktligt till dansen i morgon.
 
Edit ville i morse bli avsläppt på parkeringen utanför skolan. "Detta är ett utmärkt tillfälle för mig att öva på att gå över vägen själv" sade flickan och gick över vägen! Inget samtal har kommit från hennes skola så jag kan utgå från att allt är som det ska! Varför skulle det inte vara det egentligen?
 
Ett sista minne från de Olympiska spelen här:
Jag trodde att Giovanni levde med i matcherna... Han har dock mött sina övermän i de mongoliska brottningstränarna. Dessa ger mig mina kanske starkaste minnen från OS i Rio, förutom den där sambanatten med Marta, Cristiane och Beatriz förstås...
 
 
Jag mötte just en av mina nya sjuor i korridoren. Som vanligt frågade jag henne vad hon hade gjort då hon synbarligen blivit utkastad från klassrummet. "Jag har inte gjort någonting alls" svarade hon. Också en orsak att bli utkastad kan man tänka...
 
Matchprogrammet för slutserien börjar formas. Förutom Pallokissat som har många adresser, men synbarligen ingen som svarar och HJK som vi inte behöver kontakta denna gång har jag varit i interaktion dels med alla motståndare, dels med Lennart och hans gäng på WHA och så klart med Kupsi på FBFs kontor. Ända sedan brevet kom, vid 23 tiden, mitt under basketfinalen, i går kväll har aktiviteten sjudat. Honka är sura på att vår nya avsparkstid förstör deras måltidsplanering och TPS vill önska sig en annan dag att spela på. På samma gång hör folk av sig och vill veta lite när vi ska spela, så de kan förbereda än det ena, än det andra. I morgon, tisdag ska det väl komma ut då har man sagt! Men jo... Det blir nattbuss från Kuopio!!! Tur, för jag missade ju den i somras.
 
Styrelsen ska ihop och man säger att det ska bli ett snabbt möte... Vi får prata väldigt snabbt då om det som behöver sägas ska bli sagt. Sen har vi stabmöte med den kvarvarande staben. Bara det lilla projektet, att planera hela säsongen fram till Edits födelsedag och vem som ska göra vad står på agendan. Därmed blir det alltså mest en nattlufs för mig.. Eller en morgon sådan, som då jag gick hem från Beeks festen i helgen...
Här gör Julia Tunturi 2-0 mot TiPS i lördags. Hoppas hon ska göra fler mål för oss, ännu i år.
 
 
Bilen går fortfarande. Så fort det finns läge provkör jag gärna en annan dock...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0