Jag var på match igen...

"Är du sömndrucken och seg?" frågade min mamma i dag då hon ringde vid 2 tiden på eftermiddagen, eller vad nu klockan kan ha varit. Jag kan inte erkänna att jag var drucken på något vis alls, dock lite vimmelkantig nog. Vi var i Sparhallen och handlade med Fru Kickan och Edit. Fru Kickans semester börjar vara till sin ände och jag kan se fram emot ett helt år av ensamma kvällar, tills det är dags igen.
 
Eftermiddagen bedrevs som av ett infall, jag vet dock inte vems infall det var, med Edit, Pärla och Gurkan på bio "Ett husdjurs vardag" eller nåt annat i den stilen hette filmen och jag gillade den skarpt. En hel låda popcorn fick jag i mig också. Sen, efter att ha droppat Edit hem tog jag mig för att gå på herrfotboll
 
Som de som följer med vet vann gästande HIFK hemmalaget som inte vill kallas MIFK med 5-2. Behållningen blev, förutom Muurinens nya inverkan på spelet och att se Mika Väyrynen debutera och förutom Dever Orgills två mål, för det första att bevista matchen med min sons gudfar Peter. Jag hade tänkt mig att sitta ensam högt uppe på läktaren så där halvt bakom en pelare. Det brukar vara stört omöjligt att gå på fotboll utan att det kommer en massa människor och sätter sig bredvid och vill prata... Peter visade sig ha samma inställning. Vi pratade, men liksom inte så intensivt. Peter berättade att han föredrar halvtidsvilan och därför helst stannar på läktaren då, medan alla andra går och köper korv. Jag som oftast aldrig lämnar läktaren tyckte det var klokt. Tillsammans diskuterade vi bevattningen och de bägge lagens avbytares uppvärmning. Vi  var också överens om att halvtidsprogram är onda saker. Det enda som är värt att ha är vikingar som slår varandra i huvudet med svärd och knölpåkar.
 
Dessutom vill jag lyfta på hatten för Stadin Kingit som orkade stöda sitt lag på bästa möjliga sätt. Så klart är det alltid lättare då man vinner ligaledarna på bortaplan med 5 gjorda mål, men ändå!
 
 
 
Olympiska spelen mal på. Just precis hämtade Brasiliens basketherrar in en 25 poängsledning mot Litauen och kom så när fast. En nedförbacke visar sig vara livsfarlig i landsvägscyklingen. I går bröt en kille två nyckelben, i dag föll en holländsk damcyklist riktigt asigt, men ska väl vara i skick sägs det in rapporteringen. Sverige har fått ett silver i cykling och lär väl vinna i simning i natt. Riktigt odrägligt lär det bli. Fotbollspojkarna deras ska möta Nigeria och vad ska det inte låta om de får nåt med sig där... Damerna deras har dock inget just nu att riktigt briljera med. För Finlands del känns det rätt vanligt. Trappskytten missade lite och pingiskillen förlorade. Hur har det gått i gymnastik? Tyskland-Sydkorea står just nu 1-1 i pojkfotboll... Eller 2-1 blev det nu, förlåt. Aldrig någonsin hört om Davis Elke, som målskytten lär heta...
 
I natt ska jag nog inte ta ut så många svängar. Från morgonen blir det tre dagar flickläger med 82 anmälda tjejer i åldern 6-13 att assistera. Jag vet att det ska hämtas pyttipanna och korv, men inte riktigt var. Det lär visa sig. Sen verkar det som om jag ska laga maten också... Nu blev det 2-2, Sydkorea gjorde mål...
 
Eftersom denna text knappast är så vidare underhållande är det väl bäst att börja med refrängen... Jag kan informera att TPS bortaslog Ilves med 3-0 i dag och att det med landslagstränare Jeglertz ord, han smsade dem i kväll, "blir ett väldigt spännande slut". Jag utgår från att Andrée avser Damernas Liga och inte utrycker sig existentiellt... Hanna var och hämtade tröjor, jag har koll på ketchup och knäckebröd. Bosse ska låta mig provköra en Landrover bara motorn är hopbyggd. Detta kan bli ett bra slut, också då det gäller sommaren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0