Tradition

Det börjar visst vara tradition det här med Nasse skjortan då det är ÅU styrelsemöte... Jag tittar mig ju liksom inte i spegeln eller kollar outfiter och vad folk nu säger att de gör. Då jag nu sen råkade stå framför en sådan märkte jag att jag ju har Nasse på mitt vänstra bröst igen... Jag kan faktiskt tala om bröst då det gäller mig själv. Så det så!
 
Lektioner har jag kört. Elev Emma bekräftade att hon inte tycker jag är för argsint och hon vill helst inte att jag blir det heller, speciellt inte mot henne, så vi kan se att min lilla gris har haft ett förledande intryck och de märker helt enkelt inte hur illa jag beter mig. Cajsa hade hållit stånd riktigt bra förstod jag. Hon hade även verkat med i Tanjas aprilskämt. Bra, bra. Kossorna på dvd spelaren låg alla på sidan dock. Först när jag såg Cajsas anteckningar om att "Moderkon" ingått i en grupp under 8Fs grupparbete begrep jag att det inte var sabotage utan mänskligt misstag som låg bakom.
Då jag ser den här bilden saknar jag min armbandsklocka som Fru Kickan lämnade in på reparation för nån vecka sedan. Undrar hur den mår...
 
Rufus mår i varje fall inte bra. Borta från skolan igen. Vi var in hit i går med Emilia för att printa ut lite papper för hennes föredrag och då tog vi Rufus skolgrejer ur hans låsta(!) skåp. Ett låst skåp som går att öppna alltså. Typiskt 14 åringar... Emilia ska i dag hålla föredrag om panikångest. Då jag skypade med Linda i går kväll berättade hon att hon ska hålla ett föredrag hon också, om depression. Bra att man har friska och glada barn. Edit såg glad ut i alla fall. Så har hon sovit felvänd hela natten också och sparkat mig i magen med sin vänsterslägga...
 
Denna dag är en riktigt administrationsdag då det gäller Åland United för min del. Herr ordförande har skickat 26 e-poster som jag ännu bara läst hälften av. Sedan blir det då styrelsemöte och småningom är det dags för hemmapremiär, om två veckor sisådär.
 
Just det där med premiärer... I går stötte jag på Thomi Fonsell på Kantarellen. Han ställde den obligatoriska frågan "Nå, har det varit nån fotboll den här veckan då?". Jag svarade med den lika obligatoriska motfrågan "Jaha, hur känns det nu när det börjar igen då?". Både han, jag och alla som jobbar med fotboll och idrott överhuvudtaget förstår humorn i uttalandena... Sen gömde jag mig då jag såg domare XXX (låt oss kalla honom Stig-Ola framöver) vandra omkring i butiken. Till min stora glädje anföll han Thomi denna gång och jag slapp undan. Inget fel på karln egentligen, men det är svårt att riktigt hinna bli upprörd på samma sätt som han över all världens smågrejer kring fotbollsdomare...
 
8G är på antågande. Enligt Cajsas anteckningar hade de varit väldigt "fantasifulla" under fredagen och hon hade behövt påminna dem om att huvudmomentet var religion. Få se hur det ser ut...
 
Via träningen måste det gå i dag så Craig får en nyckel nu då laget ska ha Jomala som bas i en månad.. Vore kanon att hinna få ett sista sponsoravtal undertecknat också före mötet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0