Tonårsfasoner och Big Mac

Det sägs att då man åldras blir man yngre alltefter, både till själen och även som man tror, kroppsligen. För mig har detta tenderat visa sig i lediga helgmorgnar, alltså sådana helgmorgnar som jag inte är på resa eller är schemalagd från morgonen, att jag sover om ingen stoppar mig. Jag vet att Edit vaknade av Pärla som kom springande och ville se film med Edit I vår säng. Jag vet att jag motarbetade detta och jag tror det slutade med att de såg film i Gurkans säng i stället. Jag vet även att Fru Kickan vid något skede vaknade och använde faktum att hon och jag befann oss ensamma i den äkta sängen en lördagmorgon till att vända sig på sida och lyssna på intervjuer med sin telefon. Jag hörde också intervjuerna, eftersom de ekade i mitt huvud, men vips vaknade jag ensam och klockan var minst sagt massor.
 
Då jag slutligen kom upp fick jag, genom att bete mig som en typisk stereotyp man, till en härlig lördagsförmiddag genom att tillverka, samt avnjuta kaffe med fyra ostmackor som tilltugg. Tidningar har jag läst. Det finns så mycket där ute, eller inne i tidningarna då, som man skulle vilja ta upp och fundera kring. Det blir dock ej, för nu ska ju Edit på barnkalas. Jag har förstått att det är rituellt viktigt att jag är den personen som levererar Edit till och hämtar från barnkalaset. Därtill, eftersom jag tog upp att vi har WC pappersbrist och även kunde öka vår stabilitet i hushållet genom inköp av till exempel smör, bröd, mjölk samt övriga livsmedelsprodukter, har det framkommit påvisande fakta, samt åsikter om nödvändigheten att jag även inhandlar allt detta. Då värvet är gjort kanske jag då, i ren vit manlig heterosexuell trots, eller varför skulle det behövas sådant, men det är roligt att låtsas, åker på herrfotboll! Lite roligt att kunna se IFKs herrar under helt avslappnade former och på samma gång fundera över vad i WHAs gräsmatta som troligen inte skulle hålla att Åland United kunde spela där nästa helg... OBS! Detta har inte ens varit uppe i år, utan vis av tidigare år bestämdes det att vi inte ens försöker... Men nästa år kanske det vore dags igen?!
 
Bara Rufus är mera tonåring än jag, för honom har ingen ännu sett till. Jag gjorde ett försök till förslag på Far och son aktivitet ifall han skulle vilja hänga med på matchen. Svaret hans blev klart, men ändå passligt otydligt. "Mjaa. Kanske det. Men jag lovar ingenting." Han låter i alla fall som en riktig 50-talspappa som svarar sin son ifall de kan gå på fotboll tillsammans. Någonstans blev rollerna bytta. 70-talet?
Den här bilden är ur ett reportage där man beskriver IFKs modell med två huvudtränare. Sen har man lagt in en bild på Huvudtränare Lundis och ass tränare Ahna. Det är inte lätt om man inte vet... Ahna förresten. Det är lite roligt. Han hette ju Ahna som spelare. Under de åren han fungerade inom IFKs damfotboll gick han dock konstant under namnet Daniel. Nu, då han är tillbaka med herrarna heter han Ahna igen. Lite som jag beroende på sällskap. De finns faktiskt sådana i Helsingfors som fortfarande kallar mig Sökö...
 
Kjelle kör hårt dessa dagar. Han är som alltid hårt fast vid bollhämtande och servande kring Åland United. ÅCAs produkter skulle aldrig nå vårt lag om inte Kjelle ryckte in. Sen, dessa matchdagar, då blir han väldigt grönvit. Facebook bara glöder då Kjelle skriver om Tomtar, röda kort och allt möjligt. Förra helgen tog han avstånd från IFK klacken. Fortfarande vet jag inte vad de sjöng för hemskheter. Nu har Kjelle i år igen meddelat att han inte kommer att kritisera domare. Få se hur det år för honom. På WHA kommer man att finna honom i alla fall.
Så här ser Kjelle nästan ut. Han byter dock frisyr som fransmännen byter regeringsform, så det varierar väldans och man kan sällan hitta riktigt aktuella bilder på honom.
 
Barnkalas, WC pappersinhandling och försök till startande av 14 årig son följer! Sen kanske match. Om ej live så via TV. Det lär ju spelas lite fotboll utomlands med. Emiia flyger till Frankrike i dag. Hoppas hon minns att rapportera att hon landat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0