Rolling home across the sea

Richard Nordas är som en björn! Han sover ordentligt, äter likaså ordentligt och får han inte mat i tid är han arg! Linnéa och jag var riktigt rädda i morse då turisterna, med oss mitt ibland dem stormade och sedan stod stilla packade som sillar i Viking Lines korridorer. Richard var mycket mycket kritisk i det skedet. Senare, då vi fått frukost i oss och allt blivit bra såg han ut som en lycklig kanin och sedan har ingen sett honom. Han torde vara i sin hytt och risken lär vara stor att han gått i ide. Vi diskuterade faktiskt just detta i morse och försökte poängtera att hamna i Stockholm en lördag kväll knappast är det värsta en människa kan råka ut för. Richard halvsov då vi pratade så jag vet inte vad han tog in dock...
 
Själv har jag varit BRA i dag. Hela tiden på färjan har jag kunnat utnyttja till att reda upp uppgifter kring våra sponsorer och olika samarbetspartners och just nu tror jag faktiskt att jag vet vad som ska göras. Köra bill alltså och leverera miljarder med grejer till hundratals olika ställen.
 
En fråga till läsarna förresten. Kommer det mer publik till Eckeröhallen den 16/4 om Craig gör radioreklamen inför, eller om han gör den som duett med Ann-Sofie? Svara här före tisdag så tas era åsikter i beaktande. Det viktiga är att vi fyller hallen. Pallokissat hade 455 åskådare i går. Vi vill ha största hemmapubliken i första hemma matchen 2016! Utmaning för oss alla!
 
Craig gick just förbi här. Han hade sett en man falla in i sprithyllan på tax free avdelningen. Sprit och glasskärvor över hela golvet hade det varit, men mannen hade försäkrat att allt var bra. Craig var minst sagt imponerad. För att få lite aktuella bilder i denna blogg bad jag honom ta något med ett motiv han själv väljer, något fint och så lägger jag in den.
Denna kom just.. Craig vill poängtera att han också gör sitt för att skapa inkomster till föreningen.
 
Lunch snart. Det är nästan så man väntar att Linnéa ska anlända med de gula postit lapparna som gör att man får äta köttbullar och mos, eller vad det nu är i cafeterian i dag igen som vanligt. Köttbullar med mos såg dessutom ut att vara maten i skolan på måndag. Bra Mat- Inger bra...
 
Fru Kickan ringde mig. Det är inte ofta hon gör det och jag tänkte nästan att hon drabbats av längtan efter sin älskade make. Och jo, så kan man kanske säga det. Hon meddelade att hon tänkte sova hela eftermiddagen så hon orkar spela volleyboll i nattcupen. Blir bra.. Ses på söndag! Men lycka till i Nattcupen dock! Och visst gillar jag dig med.. Lite i alla fall.
 
Edit och Emilia torde dock vara sällskap, för jag tror mig ha kommit till en punkt då jag varit så duktig att jag kan ta största delen av eftermiddagen och kvällen urkopplad. Hoppas Rufus mår bättre även. Såg förresten en kort film på Facebook då Linda vågsurfar... Där bräcker hon farsan, igen.... Brädan skulle väl sjunka innan jag ens kommit upp på den, så det där får hon fixa helt själv och det gör hon ju...
 
Ella nämns alldeles för sällan. Hon gjorde i går igen en bra match och är en viktig spelare i vårt lag. För en liten stund sedan släpade hon sig här förbi också åtföljd av Vikke och Kaisa. Även de såg hungriga ut...
Så här ser det ut då Ella spelar mot sina gamla kompisar i Pallokissat
 
Snart mat alltså, sedan snart hemma. Kom på att HJK inleder Veikkausliiga i dag också. Mitt lag på herrsidan. De skulle visst möta IFK Mariehamn läste jag någonstans... Jag får väl önska bägge lycka till då! Dessa är faktiskt de enda matcherna där jag inte helt hejar på min hemstads lag. Men, ränder går aldrig ur ser ni... Varken blåvita eller svartvita.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0