En speaker och en cykel kunde vara bra, bland annat

Jag försökte och lyckades också komma hem. Det blev lite bakvänt sen då Fru Kickan for iväg med Edit på träning, eftersom vi ju hade tänkt så. Sen då jag var hemma i alla fall ville Edit gärna att Mamma skulle komma med då hon så sällan är där. Det funkade bra. Edits analys av träningen var ju sedan inte så analytisk. "Vi förlorade 4-2" var det koncisa budskapet.
 
Nu kom jag iväg på kvällslunk då jag såg det orimliga i att bege mig till WHA. Det var inte planerat och då skulle det inte ha funkat i alla fall med facit på hand då det blev förlängning och så. Jag är medveten om att regerande cupmästarna föll ut i dag och det är sannerligen synd. Även HJK gick det trögt för mot AC Kajaani av alla klubbar. 0-0 jättelänge, sen 1-1 och till slut... 1-5 och Klubi vidare. Undrar vad som hände där. HJKs herrar och damer har denna vecka verkligen spelat i gungande cupdrabbningar. Under lunken höll jag på att bli förbigången av en stavgångare... Det hade tagit på mitt annars nuförtiden ganska ödmjuka ego och jag hoppas att jag hade kunna stänga av instinkten att kroppstackla om så hade skett. Nu kom där en högersväng som räddade stavgångaren, eller så mig, hur man vill se det.
 
Det blir presentation av flicklagen i varje fall på Valborg vid Ilvesmatchen. Bra att det klarnade i dag och inte till exempel i morgon då det vore helt omöjligt att få ut budskapet till de berörda. Nu ska det nog gå och jag verkar inte heller behöva bry mig sjuk, så väl så här. Däremot behöver jag en speaker, inte akut, men om en vecka. Anmäler sig en sådan snabbt slipper jag arbeta. I värsta fall blir det väl jag själv.. Hur är det nu jag brukar säga? "Hur svårt kan det vara..." En cykel behövs även fortfarande ifall någon skulle hitta en sådan till exempel i sin bil...
Det krävs bara lite inlevelse så är man en perfekt speaker
 
I morgon är det alltså, som Mat-Inger poängterar, fredag. Lektionerna är rätt förberedda och 7B ska ha prov, som ju rättas tidigast på söndag! Emilia skulle bort någonstans på fest, precis som Fru Kickan och antagligen väl Gurkan med. Fortfarande heter det att Rufus ska cykla hit och blir det så, då är det han jag och Edit här hemma... Alla andra år skulle jag ha varit på färjan och sedan på nattåget till Uleåborg. Nu ska jag alltså inte med och jag erkänner att det känns konstigt. Alla mina tankar går till laget och jag hoppas vid Gud att streamen funkar klockan 17 på lördag eftermiddag.
I ONS huserar Ilkka, som ju tränade IFK här på Åland under sent -90 tal. Det vore roligt att åka upp och träffa honom, men han kommer ju även hit sedan till andra omgången nån gång i sommar. Som jag sade då vi träffades i Helsingfors för några veckor sedan: "Ni är hjärtligt välkomna! Hoppas ni förlorar!" Nu kommer ju de att försöka ha samma motto gällande Åland United på lördag. Jag hoppas de misslyckas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0