Två saker till

Två saker till i dag ännu.
 

1. Minttu Paavola ringde från Finlands Bollförbund och sade att klubbar har klagat på att de inte får tillgång till uppvärmningsbollar då de spelar mot Åland United. Här vill jag inför hela världen, som säkert funderat på just detta, meddela att:

Nu är det så, att åtminstone så länge jag varit med, säsongen 2009 var min första, alltså de 6, snart 7 senaste säsongerna har alla lag som gästat oss haft tillgång till bollar. Tidigare alltid de 3 obligatoriska matchbollarna, som vi tyvärr ofta blev utan på bortaplan fast vi frågade efter dem. Dessutom har vi alltid sett till att det finns ett helt set bollar för lag som frågat på förhand.
 
I år fattades det ett beslut i Damligaföreningen att varje hemmalag skall tillhandahålla 10 bollar för motståndaren att värma med. Alla lag spelar ju i år med likadana bollar, så inget trixande med matchbollar hit och dit behövs. Vi har haft två hemmamatcher så här långt. För både PK-35 i Eckeröhallen och VIFK på WHA har jag haft 10 bollar undansatta i en bollkasse. Nu har dock bägge lag haft med egna bollar och således har de inte behövt använda de identiska vi har i vår påse. Enkelt.
 
Vi själva använder 14 bollar till vår uppvärmning. För enkelhetens skull har jag brukat ta med oss dem för att nu veta vad vi har. Därmed har vi inte behövt använda oss av de 10 bollar våra motståndare Honka, Nice Futis och Merilappi United säkert har haft för oss, bara inte erbjudit då vi ej frågat efter dem. Så vad detta än är så säger jag. J...a gnäll! Helt utan substans dessutom. "Vi får inga bollar och då frågar jag inte honom där som står med bollkassen utan jag meddelar det nationella förbundet så de kan ringa". Nu hann jag inte ens svara då Minttu ringde för att en ivrig elev i 9G höll på att berätta om Perfumo skandalen (ni vet, han där som låg med strippan i England på 1960-talet och förorsakade en nationell säkerhetsrisk). Jag fick ringa upp Minttu senare och således tog allt detta en par timmar, istället för att på valfritt inhemskt språk bara fråga efter bollar, då den säck man har med sig tydligen inte räcker för egna behov. Jag lovar! Bollar finns! Efter att jag inte var närvarande vid en träning förra veckan har vi bara 23 stycken kvar och i dag tränade vi med 13 stycken då en säck hade blivit hemma hos honom som i min frånvaro skulle ansvara för att de kommer till träningen...
 
2. Min andra sak i kväll är att jag märker att jag är lite rostig och på samma gång rätt nötig. Om nu nån vill läsa det här jag skriver. Vad vill ni läsa om då? Jag kommer nog att bomba på som nu, men finns det nåt speciellt man önskar läsa om? Säg så kan jag se om det går att ordna! Vill man inte att jag ska skriva alls, då är man också så god och meddelar det, helst inte genom att ringa Finlands Bollförbund dock!
 
Jaha jaha. Mera HJK nu, omändringarna i andra halvlek såg intressanta ut på pappret i alla fall. Få se hur de såg ut i naturen.
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0