Det spelas ju också

I dag ska det röstas. Blatter verkar säker på sig själv. Hela UEFA-ska enligt ett meddelande gå tillsammans kring Prins Ali. Få se om det också gäller Ryssland... En fråga blir, vem är större kille i Ryssland, Platini eller Putin? Behöver vi fråga mer. Främst räknar ändå Blatter med röster från pyttestater i Afrika och Asien. I fotbollens värld har alltså länder som Montserrat (var är det?) och St Kitts and Nevis lika mycket att säga till om som Brasilien och Tyskland till exempel. Demokrati! En man en röst! Frihet, jämlikhet och broderskap! En vanlig bonus till en taxichaufför för Blatter ger Fotbollsförbundet på Mauritius en bonus på 20% i årsbudgeten ungefär, och då röstar man på honom! Så kan det gå! Jag kan bara vänta på det mottagande han får i sommar i Kanada, för att inte tala om i Ryssland 2018 OM det tillåts utländska fans utan speciell FIFA licens på läktarna...
 
Nåja, det är fredag, jobb och det ska spelas fotboll också. Åland United har en ledig helg eftersom Finland spelar landskamp. Gary är ju med på lägret och torde i skrivande stund finnas i Norge. Precis som Julia.
Som ni ser är bilden gammal. Julia bär Adidasdräkt i landslaget och bollen är ju en Confederations Cup boll. Motståndet är dock just Norge.
Garys rapporter från lägret är, precis somalltid, väldigt fåordiga och jag förstår honom. Även jag har varit på olika slags läger i FBFs regi och man har inte riktigt tid över för att vara så social.
Utan att ha någon inside info alls tippar jag på att hon här startar på topp i en 4-4-2 variant
Matchen kan ses på http://huuhkaja.tv/ med start 18.45.
Hyvä Suomi
För egen del blir det fredag med familj och troligen grannar. Det brukar alltid finnas grannar där nämligen och frågan är om inte de egentligen är familj de också...
 
Min son har meddelat att han ska simma i träsket (!) efterskolan och sen cykla till oss. Simma i träsket gjorde han redan i går, medan resten av skolan joggade 5 kilometer runt en spånbana under rubriken "Skoljoggen". Rektor Gerts tog det dock lugnt och konstaterade att han och de andra i gänget antagligen bara hade sprungit snabbt och sedan svalkat sig för att göra ett varv till. Jovisst jo! Själv startade jag sist i hela skolan, men kom i mål före alla utom en av eleverna i min klass. Jag tog själv inte ett enda löpsteg! Pinsamt! Men för vem?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0