Riktigt tråkigt hinner det inte bli

Nej. På Bergshöjden 15 är det så sällan tråkiga dagar att då de kommer uppfattas de som uppfriskande omväxling.
Jag har försökt räkna hur många personer som antingen varit, eller är hos oss denna lördag. Just nu torde Linda och Elina igen ta sig en vilopaus, vilket ju inte är så bra för botandet av Lindas jetlag och med tanke på att hon ska vara i havet i övermorgon. Nåväl, hon är fullvuxen. Rock on. Rufus ligger i soffan och ser youtubeklipp. Emilia vandrar omkring och försöker att inte somna, Joel lär vara på väg, men är enligt Emilia "seg som vanligt". Min far har somnat. Min mor sitter ute och diskuterar med Gurkan, som lär Pärla pyssla med gummisnoddar. Fru-Kickan vaktar grannens barn, som egentligen borde ha varit här, men av kaosartade omständigheter blev det inte så. Vi tror hon kommer hem efter fyra, då vi ska grilla korv, eller vad vi nu grillar. Lånebilen, den som jag fick byta den andra lånebilen mot, den startar inte. Därmed är det Fru-Kickans bil som gäller och eftersom Linda har blivit lovad den, hennes mammas bil är också på service, och folk ska transporteras och Linda ska både träffa en annan kompis, samt prestera jobbpapper som jag ska printa ut på skolan och dessutom ska alla i kväll vara på rätt ställe, och Linda förfoga över bilen tills... Ja, måndag blir det väl, då ska jag i alla fall på träning och ha all utrustning med som nu står utanför vårt garage... Vi får se helt enkelt, som jag sade tidigare.
 
Tyvärr får jag prioritera bort Australien-Japan i kväll. Det jag ett av Matildas tidigare under turneringen har jag gillat och vi får minnas att Japan är regerande världsmästare. Jag har visat mig vara nästsämst i Europa på att tippa, men jag tippar ändå en australiensisk 1-0 seger i kvartsfinalen.
Matildas
 
Natten blir alltså Kanadas och Englands. Jag vill inte tippa, nej jag vill inte tippa!!!!
 
Sen hörde jag att Sverige spelat hyfsat i U21 EM och kvalat in till OS. Det roligaste med herrfotboll i OS är ofta de överåriga som vill delta just för kärlek till konsten. Detta kan vara möjligt nästa sommar i Rio alltså!
Lite småhäftigt vore det måste jag medge
 
I dag börjar Öspelen på Jersey. Heja Åland och lycka till! Damerna öppnar fotbollsturneringen mot Ynys Mon i morgon klockan 19.45!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0