Kombinerad natt

Jag avlutade mitt förra inlägg med att det antingen skulle bli Kina-Kamerun eller nattsömn. Ja, det blev båda... Alltså jag vet att jag var mitt inne i första halvlek då det mitt i allt blev reklam för fläckborttagningsmedel, klockan var 5.30 och Fru-Kickan stod och tittade allvarsamt på mig. Inte bra... Senare har jag lärt mig att Kina vann 1-0 på ett hörnmål i just första halvlek. Nya tag bara, för Kina då. Kamerun får åka hem till Kamerun, Kemi och var de nu allt bor.
 
Min hustru, Fru-Kickan är en person som är on eller off. I går var hon så där midsommardags off. Hon satt ner i en solstol ibland, låg i soffan, åt middag framför TVn och sov sig i form lite nu och då. I dag är hon söndags on! Hon går genom huset med bestämda steg. Torkar allt hon ser, söker kläder att tvätta ur skåp med rena kläder. Jag lovar, snart dammsuger hon också. Jag funderar på om hon använder off-dagarna till att skapa saker att göra till on-dagarna.
 
Själv ska jag i dag riva upp en pilkoja med rötterna.
Så här hade Fru-Kickan tänkt sig att det skulle se ut på vår gård. Nu blev det lite si och så med vattnandet och i dag ska skelettet bort. Det blir mitt jobb. Önska mig lycka till! Sen kommer jag väl inte undan och det blir att klippa gräset också.
Bara vi klarar dagen så blir det hon här och hennes lagkompisar mot Australien klockan 20.
Marta da Silva
 
Frankrike-Sydkorea klockan 23 och vis från föregående natt säger jag ingenting alls om Kanada-Schweiz.
 
Måndagen närmar sig. Då jag räknade kommer vi att ha nästan ett helt lag i träning. Spännande... Kan behövas planeras nånting då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0