Klassisk 0-0

Riktigt kort nu för en gångs skull. Klockan är lite före fem denna lördagmorgon. Jag börjar bli en gammal farbror och måste lägga mig igen och missar alltså Japan-Kamerun... Satsade hela denna natt på USA-Sverige. Riktigt sliten var jag i går kväll och kom faktiskt i säng och somnade till och med tidigt.
 
Jag vet att det inte alls håller någon logisk profil, men USA-Sverige i damfotboll är en klassiker. Denna natts 0-0 kom att bli en riktig kamp på just det klassiska viset. En boll i ribban hade Sverige, via Klingenbergs huvud. Klingenberg är alltså USAs vänsterback om någon undrar. USA hade en språngnick av Wambach mot slutet.
 
2 saker. Hur i hela världen kan Malin Swedberg, en annars utomordentlig expertkommentator vara så fast i det egna lagets drama att hon i 15 minuter missar att Sverige spelade 5-4-1 efter att Wambach och sedan Morgan kom in för USA.
 
Det andra gäller just dessa två inhoppare. Tänkte Jill Ellis spara på krutet mot Sverige. Inget fel med Leroux och Press, men vill man vinna matcher startar man med dessa ifall man har dem i truppen.
Alex Morgan och Abby Wambach
 
Riktig VM feeling alltså här. Men jag är gammal, jag är sliten. Måste sova lite till i den välfyllda sängen där Edit ligger tvärs och kors... Upp sedan till träningen på WHA. Heja Japan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0