Imse Vimse Spindel

Så där ja. Frun är tillbaka liksom ordentligt. Förmiddagens morgontvagning(=dusch) förvandlades till en mordsession. Det var vått, hett och riktigt asigt. Ropen skallade och jag sprang som om jag vore sista försvararen och Sanni Franssi vore igenom i sista minuten i höstens avgörande match på WHA, jo där blir den igen har vi tänkt. Det visade sig att inte bara en utan två "jättestora" spindlar hade visat sig där i duschkabinen. Då jag kom var de dränkta och krossade med en schampooflaska. För mig blev det, lite som då jag spelade och numera assisterar huvudtränaren, att städa bort resterna. Spindlarna finns numera i Mariehamns avloppssystem och därifrån ska de komma... Nej, det var nån annan....
Dessa spindlar fick i alla fall uppleva ett ögonblick av familjelycka
 
Eftersom jag vaknat ordentligt nu, kvällen blev lång då jag satt och hade lite lös kontakt med Linda på Los Angeles flygplats- alla lär vara framme nu och väl i hotellet- är det väl att blicka fram mot dagens program.
 
Enligt planeringen, som innefattar snart förestående lunch bestående av korv med bröd för andra (inklusive Gurkan och Pärla) och grisfilé för Fru Kickan, skall följande uträttas.
 
1. Byte av sängkläder. Med vem jag ska byta framgår ej av dagens instruktioner, men troligen grannen på andra sidan gatan, de brukar ta det bäst.
 
2. Alandia Cup. Vid 13.00 och 13.50 har turneringen en supertimme då först IFK Mariehamns flickor och sedan Åland United spelar efter varandra, men på varsin plan i Ytternäs
Trots Pilles coachning förlorade ÅU 7-0 i går, men är enligt uppgifter revanschsugna
 
 
3. Se ÅU-TPS på nytt, filmen kom just upp här på vår egen interna sida
 
4. Infinna mig i lagets mottagningskommitté, det vill säga bland dem som besöker Landshövdingen/Ordföranden på hans 60-årsmottagning och därmed får äta smörgåstårta- han har lovat att det ska finnas sådan
 
5. Se antingen Thailand-Tyskland eller Elfenbenskusten-Norge
 
6. Däremellan göra det som sägs och även planera träningen/träningarna för i morgon. Gary åker på UEFA Pro lisenskurs och jag är ensam med laget. Jo, Craig är med men han funderar nog mest på målvaktsskapet i morgondagens derby i Rangsby
 
7. Återkomma med funderingar om vad som blev och vad som inte blev
 
Nu flyger här gummibollar och Gurkan störs av det där hon ligger i vår soffa. Bäst att fixa lunchen nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0