Hemmapappa maskar och skitdomare

Denna morgon hade jag tänkt att vi alla, som ju är lediga, skulle sova i lugn och ro, sedan stiga upp och mysa oss genom förmiddagen. Dock skedde uppvakningen genom att Invalidhustrun stod och tittade på mig där jag låg, meddelande att hon tänker åka och hälsa på de som jobbar! Hon har fixat hämtning så vi behöver inte ens ha upp Edit. Olika vägar till salighet har vi sannerligen och visst får hon väl hälsa på kollegerna sina herreminje. Nå, Edit och jag blev ju här hemma och Sommarlov är slut. Därmed kan jag kräva att hon faktiskt klär på sig och att vi liksom, ja vad gör man nu då riktigt?
 
I eftermiddag ska Åland United köra en typisk tisdagsträning, fast det är onsdag. Detta för att vi spelar match på söndag och inte lördag. "I´m sooo confused" som Maegan Kelly sade i går. Lite efter det avbröt hon faktiskt en hoppserie för att hon hittade en daggmask!!! (Det är tydligen något som inte enbart händer i Flickor-9 sammanhang.. Och om någon undrar JO hon gjorde om sin hoppserie efter att ha kastat masken på Julia.
Så här glad var Maegan före hon hörde talas om Åland United. Hur glad hon är nu får ni fråga henne själv. Hon bor på Sanatorievägen
 
Jag fick mycket riktigt ge mig efter Spanien-Costa Rica i natt. 1-1 gladde nog Costaricanerna betydligt mer än spanjorskorna som fick njuta av att leda matchen i enbart 74 sekunder. Bägge målen kom precis just då jag löpte omkring här för att förse mina hotellgäster (fru och barn) med service, så som ispåse på fötterna, jag trodde det var axeln och stack direkt.
 
Sen följde jag med Colombia-Mexico så där via kommentarer. De flesta saker jag såg att folk grämde sig över var underkända mål. Mycket riktigt fick båda lagen varsitt mål underkänt av fel anledningar. Det kunde man konstatera efter att ha sett highlightsen. Skitdomare! Eller så människor. Man jublade i kanadensisk TV som jag följde matcherna via (!) över att man nu använde Goal line technology för första gånger i ett VM för damer. Ganska naturligt, eftersom det användes första gången någonsin i fjol i VM för herrar... Ingen goal line technology i världen skulle ha behövts för att urskilja Mexicos 1-0, men som bilden här under visar kan människor göra stora grymma fel och fast de drabbar en tycker jag att det är fotbollens hjärta. Domarna ska få vara skit och vi ska få säga det!
Minns ni detta? Tänk om målet hade godkänts och England hållits kvar i matchen. Kanske en domarrevansch för Tysklands del för den ännu oklara händelsen 1966
En annan som var skit var den stackars mittbacken  Sydkorea som förorsakade bägge målen mot Brasilien i nattens 0-2 förlust.
 
Nu kom Edit klädd i Barcelonatröja och vill spela fotboll. Det händer inte varje dag. Jag går nu. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0