Diverse...

Sommaren är här! Första juni är enligt vår nordiska kalender den första sommardagen. Detta år bjuder den på riktig nordisk sommar också. Regn blåst och en temperatur lite över frysgränsen. Eller under mångas personliga sådan, men jag tänkte så här fysikaliskt...
 
Emilia tillbringar sin första sommarlovsmåndag med att umgås med sin lillasyster och på basen av bilden jag fick verkar det gå bra:
Edit är 5 år och kan säkert lära storasyster hur man kokar makaroner och korv
 
Några lektioner har hållits i skolan och bland annat 7E fick rösta fram klassens hederspäron med presidentvalsprinciper. Vinnaren höll ett kort och sammanbitet tacktal medan han greppade sitt päron med fast hand. Jag märkte då jag fixade med klassens betyg att jag höll på att skicka ett meddelande åt en oskyldig stackare att han "ertappats för snusning i skolan". Det vore just typiskt. Det är så bra att vi har datorer nuförtiden så allt blir bättre gjort.
 
Meningen är att Åland United också ska gå tillbaka till vardagen. Pallokissat väntar i helgen och sedan TPS följande. Nästa gång vi spelar borta är faktiskt efter midsommar... Vi hinner med 6 lagträningar före lördag, så förhoppningsvis ska det inte sluta med gråt.
 
Samtal har kommit in om upplägget för regiontränarna på Åland och om tillgång till fotbollsplaner för morgonträningar, samt om ÅUs flickprojekt. Dessutom har jag fixat med lektioner för nästa år och ligger nu bara på 100 Euro minus från i år, samt att jag gjort kontrakt med rektorn om att få en av hans använda skjortor...
 
Precis nu knackade en elev på och undrade om jag kunde köra Sofia till träningen... Visst Sofia, var är du och när? Sen ska jag tydligen också ha uppvärmningen på träningen fick jag höra. Och tidigt i morgon ska Craig och jag köra morgonträning. Sen ska både huvudtränarens och min fru opereras, samma dag och på samma plats. Mycket nu.
 
Är det helt fel att köra bastu i kväll igen? Tredje kvällen i rad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0