One touch football och färggranna glasögon

Nyss hemkommen från träningen. Fru-Kickan hade valt att göra mig glad och hade bastun på, något jag behövde eftersom jag fick lov att bjuda på mina insatser på planen i dag igen. Egentligen tror jag nog det var fråga om att hon själv ville bada och att Edit behövde värma sig ytterligare efter morgonens kylchock. Jag blev dock som sagt glad och badade av hjärtans lust. Nu känns det fint och iförd morgonrock tar jag nu kväll, sådär i förberedelserna för morgondagen som inleds med träning, sedan simskolehämtning, sedan ankomst av släktingar och sedan en träning till, åtminstone då. Själva gården känns tom och Öde då Gurkan med dotter fortfarande är i skärgården.
 
Som sagt fick jag hoppa in i dag då Hanna Salmén som börjar sin egen pre-season inför sin säsong nere i Frankrike genom att träna med oss hoppade av. Jag tycker det är roligt att hon och Hanna Blomberg gärna tränar med oss. Åland United vill ju vara något alla kan komma hem till, antingen tillfälligt eller så slutgiltigt. För att undvika att dras in i alltför tajta situationer och därmed glömma att jag helst inte ska tackla på träningarna, då våra spelare kanske inte far gott av 120 kilo gubbe rakt i köttet, tog jag rollen som targetspelare där det mer var fråga om spelfördelning. Jag tycker igen att jag skötte mig hyfsat. Jag hade max en beröring per gång och då jag inte kan säga 100% denna gång måste jag säga, nästan 100%. Dock hävdar jag ännu, vilket jag högljutt gjorde då Gary avbröt och gav bollen till andra laget att jag visst kan spela 1 touch beröring med både smalben och fot om bollen helt enkelt inte lämnar benet under rullningen. Vad jag vet finns inga regler om hur länge en bollberöring kan vara innan den tolkas som flere bollberöringar. Jag hade allt under kontroll, fick en lite hög passning just under knäskålen och rullade helt enkelt bollen ner till foten innan jag lät den gå vidare. Vadå "too many touches?". Jag lät sedan Craig komma in på slutet så alla skulle se vad de missade. Jag låter de närvarande själva utvärdera det bytet.
Lite så här ser jag vår träning som i mitt stilla sinne, så här efteråt
 
I övrigt har jag varit med på stan och sett Edit beställa nya glasögonbågar, då hon nu ska ha nya linser och allt. Eftersom vi lever i fåfängans tidevarv säljer de numera bågar som man kan byta färg och mönster på. Jag kommer förmodligen inte att känna igen Edits glasögon i framtiden då jag ser dem då jag inte vet vilken färg hon har just den dagen.

Jag kommer inte att vara förvånad om någon i min familj snart har sådana här som vardagsglasögon
 
Frun skulle köpa nya joggingskor också och det gjorde hon minsann. Nu ska det löpas ännu mer. Hur mycket hon ska löpa, det säger jag när hon säger att jag får! Men det är mycket, det lovar jag.
 
Jag var även ut till Jomala och väckte Rufus vid halv 3 tiden på eftermiddagen. Han fick en tidig födelsedagspresent som jag hoppas han gillar. Han lovade också dyka upp här och träffa sina kusiner som kommer i morgon. Han visste dock inte vilken dag... Emilia skulle komma på onsdag i alla fall sa hon. Det blir nog bra. Eftersom Eliel och Alvar ska få sova i Edits rum kommer Edit själv att sova i sin slottssäng i natt säger hon. Bra så!
 
Är det okej att vara hungrig då man just ätit en god middag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0