Lördagsmorgon i Vasa

Vår busstripp i går tog mer tid än vad vi trodde. Björneborgs ABC, eller en av dem, den där vi stannade, var inte riktigt beredd på att folk skulle beställa varm mat klockan 22.30, så det tog en stund. Därmed var vi i Vasa vid halv 2 tiden och fick våra rum. Födelsedagsbarnet Craig drog en nitlott och fick mig som rumskamrat. Mina djupa andhämtningar är inget som mina brittiska kolleger, förutom då Steve, som aldrig sade något, har fixat och således tog Craig en väldigt tidig frukost i morse och kommer troligen att sova gott i bussen efter matchen.
Lite så här såg han ut så jag kom till frukostsalen vid kvart före nio tiden
 
Laget samlades 9.30 för en liten promenad i det vackra solskenet och de som inte ätit frukost före promenaden gick efter det.
Noora var på plats i matsalen före mig och satt och hängde vid frukostbordet med Craig. Så här såg hon förresten ut för några år sedan då hon spelade för Ilves mot Honka
 
Efter att Gary tog ut även trötte-Craig och mig på promenad runt torget och jag förklarat bakgrunden och förloppet för det finländska inbördeskriget, samt den åländska parlamentarismen och vi hjälpt en förvirrad Linnéa att hitta en bananbutik och ytterligare generat en telefonpratande ung dam genom att alla svara "Hej" då hon själv tydligen sade "Hej" åt någon i sin telefon är vi nu tillbaka på rummet. Jag hör att Craig somnat. Pille förklarar hysteriskt någonting för någon här utanför och alla gör sig klara för avfärd till matchen på sitt eget sätt.
 
Avspark 13.00. Soligt och varmt i Vasa. Håll tummarna alla! Sen får vi åka buss och färja igen så det står härliga till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0