Inlägg

Morgonen kom efter en djupt soven natt. Jag måste erkänna att jag var väldigt trött i går kväll. Därmed kom jag i säng redan vid halv 12 tiden och kan man tänka sig, Fru-Kickan och Gurkan satt uppe efter mig.
 
Morgonen ljusnade, dock inte så särdeles rosig och fager, men väl med en fuktig gräsmatta på Vikingavallen. Ett klassiskt morgonpass kördes med specialgjorda delar för varje spelare. Hanna Salmén som gästspelar på våra träningar nu under sommaren drog nitlotten och fick servera samma passning i 45 minuter. Jag berättade om sådana som fått stå i muren hela träningspass och hon smålog artigt.
Sofia och Maja var i huvudroller på varsitt håll under morgonens träning
 
Om inte annat så blev skorna våta och få se om de ska torka till eftermiddagsträningen.
 
Vad annat? Det ska bli roligt att följa Immonendebatten och sen har svenskarna ju hittat en ubåt igen hörde jag. Häftigt. På tal om svenskar så vann de ju EM för WU 19 i går kväll. Gratulerar Sverige. Roligt för er! Läste att Kazakstanska Astana är en hetare motståndare för HJK än Liverpool. Det tyder, i all sin paradoxalitet på växande kultur! Hur gärna jag än ser att man ordnar lag som Liverpool att gästa vår kyliga nord, desto bättre tycker jag det är att man i första hand sluter upp på basen av sitt eget lag oavsett vem som kan vara motståndare. Astanamatchen är tävlingsmatch och endel är lite sura på Liverpoolkampen då den trycktes in i stället för en annan tävlingsmatch, mot IFK Mariehamn.
 
Och sen då dagens Joker:
Putin säger att han tycker Blatter borde få Nobelpriset! För vaddå? Kemi kanske? Personkemi i så fall
 
Obama höll tal och hotade Kenyas president med "hemska saker" om inte homosexuellas rättigheter uppdateras... Världen är spännande om man bara kollar lite på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0