Helt sjukt

Alltså nu är jag ensam, en stund i alla fall. Fru-Kickan fick för sig att hon inte vet om hennes axel klarar av cykling. För att kolla måste hon så klart, cykla... Klockan lite i 10 denna tisdagskväll gav hon sig iväg. Jag hoppas hon återvänder hem med axel och cykel i gott skick. Precis då cykelturen skulle inledas dök Edit upp ur sängen och hävdade att hennes kvällsmål förvisso varit gott, men otillräckligt. Eftersom hon hade bråttom att cykla och förklarande att det är sommarlov serverade hennes mor pannkaka med chokladsås. Nu ligger Edit i min säng och jag hoppas hitta en chokladfri fläck att själv sova i under natten då den kommit så långt att jag själv får vara med.
 
Linda var här och badade bastu efter sin hoppkväll med simskolan. Hon känner sig inte helt frisk. Två av hennes syskon är definitivt inte friska. Emilia sitter i Jomala och har tappat sin telefon och jourar därmed bredvid hemtelefonen vad det verkar. Hon hade även tappat sin plånbok, som dock upphittades här hos oss och kom till henne med hjälp av Linda nu i kväll. Rufus är ej heller alls i form. Då jag kom från träningen hade han lagt sig att vila för att han ville gå i bastu med mig. Det blev definitivt ingen bastu, utan han har legat utslagen i sin säng. Riktigt just, då choklad Edit hade lagts till ro vaknade han till och ville ha ostsmörgås. Lite brås han på far sin i alla fall... Just nu tror jag alla har ungefär det de behöver för tillfället. Bara att hoppas på fred på Jorden och fin valuta i Grekland då.
Förra sommaren kunde man hälla is på honom, nu är han tillfälligt aningen ur slag
 
Även träningen innehöll mer eller mindre sjuka inslag. Huvudtränaren ville bedriva återhämtning och köra lätt, med betoning på just återhämtning. Målvaktstränare Craig däremot ville köra fullt. Därmed fick målvakterna ett 90 minuters all in pass, medan de övriga spelarna som ofta blickar mot målvakterna lite längtansfullt i vanliga fall, fick jogga, stretcha spela lite piggy in the middle och slutligen fotbollstennis, som nog mer i mina ögon är fotbollsvolleyboll. Kaisa Kotka hade synbarligen ätit något med mycket krydda i eftersom hon levde ut som aldrig förr under tennisen. Om jag inte har helt fel vann laget med mörkare skor matchen med setsiffrorna 2-1. En lyckad träning tycker jag och nu är det bara att blicka fram mot Honkamatchen på lördag som gäller. Honka är, som Nane mycket riktigt framhåller på vår hemsida Damernas Ligas mest framgångsrika lag genom tiderna. På andra plats ligger faktiskt vi. Kan vara skäl att minnas för envar om inte annat.
Elin såg ut att ha blivit av med de mest akuta krampkänningarna efter Öspelen och kan förhoppningsvis vara 100% i form på lördag
 
Vad har jag annars lärt mig i dag då? Bland annat väl att min beställning på 3 lådor ispåsar genererade i en liten rosa plastkasse med 6 ispåsar i som just nu troligen är på en buss någonstans. Även vet jag att Grannens Pärla dyker upp här i morgon vid lite över 9. I övrigt kan jag konstatera att Helsingforsisk herrfotboll troligen aldrig varit så het som nu, ens på det glada 60-talet och att tyckare runt om i landet har svårt att acceptera att Åland United faktiskt är en bra och stabil förening. Okunskap skulle jag säga. I morgon något annat säkert då. Om inte så blir det det samma, väl!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0