Rätt arg men effektiv

Jo, jag är fortfarande arg, men kan tyvärr inte berätta varför. Jag är inte heller säker på att det reder upp sig, men som jag skrev i går i ett brev då jag sammanfattade min personliga målsättning: "Jag måste acceptera de saker som inte kan förändras, men arbeta hårt för att förändra det som kan bli annorlunda". Lite som en anonym alkoholist alltså. Nu var jag mera namngiven fotbollslärarbyrokratpraktiker.
Hej vad det går! Här står jag och viftar
 
Dagen ser riktigt skön ut där ute. Det blir inte möjligt att åka till träningen i kväll eftersom det igen är styrelsemöte. Jag hoppas verkligen att våra medlemmar har tid att diskutera denna gång, då det verkligen finns saker jag behöver få veta!
 
Skoldagen bjuder på stora upplevelser varje dag. I dag hörde nästan Elevrådsmötet till höjdarna. Först ville man ifrågasätta ordförandes ordförandeskap, men med hänvisningen till valresultatet håller den sittande envist makten. Sedan hölls brandtal för sköldpaddors rättigheter, samt krävdes att få in låten "Traktorhjul" av gruppen "Smaklöst" på musiklistan i skolans kiosk. Dessutom beslöts några viktiga saker också, eller de delegerades på personer att handha. Längsta listan som dök upp var beslut som fattats, men inte genomförts. Elevdemokrati är bra då den är som bäst. Tyvärr missade Rektor Granberg mötet, men han är välkommen en annan gång!
Sådana här ömkade anföranden för... KHS elevråd har långa tentakler!
 
Sedan har jag i ilskorna, eller annars bara i farten genomfört lektioner hela dagen, samt också gjort färdigt listor som Åland United behöver för nästa år. Det där att fråga lov för varje sak man ska göra är inte alltid ett system om man vill ha något gjort. Det som är gjort kan alltid ändras på något sätt, men det som inte är gjort, det riskerar att sedan inte alls göras. Så säger nu jag!
Amen!
 
Hoppas hinna se Fru-Kickan och Edit efter mötet i kväll.. I morgon blir det årets tidigaste avfärd hittills nämligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0