I dag är jag inte så rolig...

En massa människor brukar påstå att de tycker jag är rolig. Jag brukar då svara att det som förstärker det intrycket troligen är att jag inte alls försöker att vara det. Då jag strävar efter att vara allvarlig och seriös, då skrattar folk. Nåjo, så länge de som betalar min lön inte får veta det, som jag brukar säga!
 
I dag känner jag mig dock ännu mindre rolig än jag vanligtvis brukar. Inte för att det har varit en dålig dag hittills, nej inte alls. Morgonens träning då jag fick spela mittback var riktigt okej faktiskt. Sen ett besök i skolan och eftermiddagen sedan, efter en språnglunch ätande ostburgare från Hese, medan Anna Mörn satt och tuggade på vid ett bord, i Alandica med helt okej inspirationsprogram för lärare. Då temat var rörelse i undervisningen föreslog jag att det kunde kallas perspirationsdag istället, men precis som väntat tyckte nu inte så många att det var så roligt...
 
Gurkan hade hämtat Edit och har matat i henne middag. Därmed sitter jag här i och med att Fru-Kickan fått lov att börja styrketräna igen och därmed alltså styrketränar. Middag kanske det blir i något skede om jag lagar något...
Egentligen är det inte alls illa med mig. Detta var förra sommaren då jag fick middag, eller betalade för den då Linda och jag åt på restaurang.
 
Det bara känns som om jag har en mycket lång och tung uppgift framför mig och då menar jag inte skolåret, mitt liv eller den nyss nämnda middagstillverkningen. Jag menar bara, lite syftande till mitt förra inlägg, att skapa en realistisk bild och arbetsmiljö för folk inom fotbollsbranschen. Alltså jag ska inte skapa den, men på mitt eget vis verka för den. Alla människor menar väl, men tänker ur så olika vinklar. Stå nu där och fäkta sen. Jag tycker inte det är så värst roligt, men folk kanske tycker det ser roligt ut.
Lite roliga Åland United nyheter börjar samla ihop sig. Sinom tid kanske vi kan berätta lite mer på vår hemsida
 
Nääj, nu räcker det för tillfället. Får kolla vilket dött djur som ska tillredas och sen blir det bastu har jag bestämt. Material för studier av Pallokissat har anlänt så jag vet vad jag gör i kväll då... Också....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0