Håll käften och jobba!

Dagens kvällspass på gång. Fru-Kickan har börjat jobba och därmed måste hon ut och springa 14 kilometer då hon kom hem, varefter hon så klart är trött och har ont, men hon sade faktiskt God Natt för en stund sedan så jag vet att hon kan prata. Emilia, Rufus och Joel drog i väg på dagen efter mitt första möte och vad jag förstår har de andra det fint där ute på Kyrkogårdsö. Då är det ju bara jag kvar och mig själv ska jag väl kunna ta hand om kan man tycka...
 
Nåja. Ibland är alla inte riktigt på topp. Vi måste erkänna och acceptera det hos varandra. Personligen har jag varit med om att bli åthutad med pekfingret, tillfrågad om jag verkligen lyssnar fast jag sitter helt tyst och tittar den som talar i ögonen, anklagad för att bara sitta och kräva saker och fått höra att det är så lätt, informerad om att detta datum som sattes för att det var det mest passande inte passar och så vidare. Tidigare i år har jag tillsagts att skärpa mig och inte säga idiotiska saker då jag svarar på direkta frågor. Jag har också fått höra att jag kan lösa mina jävla problem och inte störa då andra tänker stort, då problemet jag försöker lösa innebär ett krav på okejande från den jag frågar...
 
Tycker någon det jag beskriver ovan verkar hårt? Jag tittade på det och kom fram till att det ser ut som en vanlig arbetsdag för en tränare eller en lärare. Så där säger jag säkert också åt både elever och spelare. Hur vill jag då att de jag pratar till reagerar? Jo, jag vill att de håller käften och gör sitt jobb!!! Sen är det en annan sak att man under livets lopp lär sig att se saker mera nyanserat och faktiskt har en viss förståelse för den parten man skäller ut. Jag är helt säker på att de som sagt så här till mig i år egentligen hyser respekt. De känner troligen att de kan säga så till mig och därför gör de det. Jag gör faktiskt så till elever jag med. Bara dem jag är säker på att kan ta det säger jag helt som jag tänker till. Lite mer osäkra får jag linda in orden lite med. Så, det är egentligen ett bra betyg till mig att bli behandlad som skit vid vissa tillfällen.

Även jag kan brusa upp och känna riktig helig förbannad ilska. Jag har dock lärt mig att bara släppa fram den ordentligt i trygga situationer, för det handlar i sig om att jag ska hålla käften och göra mitt jobb!!!
 
Nu blev det mycket att göra här denna kväll och så klart har alla de som behöver bekräfta det jag behöver få gjort enligt de instruktioner jag har kopplat bort telefonerna. Det är ju en sådan skön kväll!
Vad som än händer framledes och om någon alls kommer att minnas mig, det är egalt. Så här minns jag i alla fall mig själv som den jag var då Åland United började vara det Åland United är i dag och förhoppningsvis länge länge ännu.
 
Till slut gratulationer på ännu en bröllopsdag! I detta fall mina egna föräldrars! Tack tack och sen kom ju jag.....

Kommentarer
Postat av: Mat -Inger

Och de kanske va tur att du kom ;)

Svar: Jag undrar ibland jag... Men vad blir det för mat på onsdag? Får vi pilsner?
enligtvirta.blogg.se

2015-08-10 @ 20:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0