Glasögon- alltså finns det en värld bakom dem!

Som säkert endel av er inte har lyckats missa är det dags för mig att förnya mina glasögon. Den främsta orsaken är att jag ser så illa med dem jag har, trots att det ju blir orättvist med tanke på att jag ser betydligt bättre med de jag har än utan. För mig innebär glasögon alltså ett fysiskt hjälpmedel för ett handikapp. För folk omkring mig innebär de en utsmyckning av kroppen. För mig är det alltså helt oväsentligt hur glasögonbågarna ser ut. Dock är det inte helt oviktigt hur mycket de kostar. Här delar man alltså inte min åsikt och en av de största diskussionerna i vårt hushåll under modern tid har gällt mina nya kommande glasögonbågar.
 
Allt verkade ha löst sig och till och med bisaken som hurudana linserna ska vara, så jag de facto ska se bättre hade kommit på plats. Men sen... Det visar sig att de linser jag ska ha, som är sådana linser äldre farbröder med min synförmåga börjar behöva ha kommer inte att bli ändamålsenliga i de bågar mina närstående har valt ut åt mig. Vi rör oss på klart minerat vatten här nu, men optikern har lovat hålla på beställningen tills "jag" bestämt mig. I morgon kommer jag att verka för att juryn meddelar vad som gäller och med god tur kanske jag kan se Pallokissatmatchen och skolstarten med lite skarpare blick.
 
Så här har mina olika glasögon (några av dem) sett ut under åren som varit. Det gemensamma för alla är att de hjälpt mig att se bättre och... Ja ja.. Så här alltså:
Så här ser jag ut med mina nuvarande glasögon
 
Det var detta Fru-Kickan började umgås med. Hon sade dock inte att hon älskar mig före jag bytt glasögon!
Med dessa glasögon lärde Åland känna mig, jag fick bli kvar
Sjundeklassister var inte så stora på 1980-talet heller. Mina glasögon kan beskådas i mitt ansikte. Mittenraden nästnärmast klassföreståndare Magnus, aj jo enda pojken med glasögon!
Så här ser jag ut utan glasögon. Men då ser jag ingenting...
 
Jag har fått inse att detta är en allvarlig fråga och jag kommer att låta kompetenta människor avgöra helt enkelt eftersom det är lugnast så! Vad tycker ni? Mat-Inger? Rösten från Öster? Nån annan?
 
Vi är kallade till andra sidan av stan för att äta middag med gudson Elias och hans föräldrar innan de försvinner västerut för att bli fler. Trevligt.
 
I övrigt har denna dag inneburit lite texter som kan ge oss lite framtid. Hoppas så i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Mat-Inger

De är väl förhoppningsvis du som bestämmer vilka du vill ha :-)
Men visst kan jag oxå bestämma !!

Svar: Jag är det inte... Men jag är rädd att du inte heller hinner fram innan bommen fälls...
enligtvirta.blogg.se

2015-08-03 @ 09:34:38
Postat av: Rösten från öster

Men för böveln, att kunna se är ju huvudsaken, och då är väl glasögonen i detta fall huvudsaken. Det viktigaste är ju dock HUR man ser ut, och då borde linserna hjälpa i detta fall. Sedan hur man SER UT är ju en bisak, och då är ju euronerna en viktig faktor för att kunna välja. Du har ju som sagt (eller optikern) valt hur du ser ut, och då skall ingen annan lägga sig i, eller?

Svar: Vetjahetå
enligtvirta.blogg.se

2015-08-03 @ 10:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0