Förtjänar man att älskas?

Denna lördagskväll den 8e augusti 2015 handlar om olika slag av känslor och funderingar kring alltings mening och substans. Väldigt kort ändå.
Dessa är mitt bidrag till världens framtid. De älskas av mig och jag hoppas de tycker lite om mig, om inte annat för att jag på mitt eget lilla sätt fått dem att bli till, om man nu som avkomma vill tänka på sådant...
 
Alla mina fyra barn är samlade här denna helg och jag får bara känna mig glad och stolt över att de finns. Minsta systern kan välja vem hon vill sova med och kan känna sig som ett slags vandringspris med egen vilja. Jag vet att allt är förgängligt och att jag inte kommer att veta när det är sista gången vi har dem alla här hos oss tillsammans som de är nu. Jag tror det kommer att hända många gånger ännu, men vet inte. Den bilden ni ser här ovan är en bild jag bär med mig för evigt, såvida nu evighet är ett reellt begrepp.
 
Ingen av mina familjemedlemmar förtjänar i sig att älskas. De älskas för att de finns. Det samma, utan att nu förringa betydelsen av mina nära och kära människor, gäller fotbollsklubbar över hela världen. I dag har de engelska herrligorna kört igång och där finns tusentals supportrar vecka efter vecka som bara finns där utan att egentligen ha en vettig orsak annan än att man älskar sin klubb helt villkorslöst. Det betyder inte att man alltid är glad och att man inte ser något fel med den man älskar. Det går att vara fullständigt frustrerad och arg, samt besviken, men ändå överger man inte. Jag har inte i min tillfälliga emotionella svacka, då jag helt koncentrerat mig på familjeliv sedan jag kom hem, kollat ett enda resultat från England. Jag checkar senare. Jag vet dock resultatet från vår, Åland Uniteds match mot HJK. Jag kunde höra några supportrar bua åt oss efter 0-1 förlusten. Det är fullständigt okej om jag bara visste att de ändå kommer nästa gång.
Ni måste spela bättre så kommer det mera folk, sägs det, bland annat i dag rakt i ansiktet
 
Ja, det stämmer säkert. Vem är jag att önska något av dem som stöder oss? Ändå hoppas jag att de förstår att vi behöver dem mest då det går som sämst. Och dessutom är det att minnas att vi just nu faktiskt ligger 2a i Damernas Liga. "Vårt land är fattigt skall så bli för den som guld begär, En främling drar oss stolt förbi, men detta landet älska vi..." Andra versen ur Finlands nationalsång börjar så. Byt ut land mot klubb eller lag och vi har lite vad jag känner och hoppas för att kunna fortsätta framåt. Jag kan inte kräva det av någon, men jag kan hoppas och önska...
 
Vad jag själv tänker om matchen kan man höra här: http://www.radiotv.ax/sporten/aland-united-foll-mot-hjk
 
Vad tycker du Mat-Inger?
Förresten önskas Gurkan och Mathias all lycka på sin Bröllopsdag i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0