Är den som försöker sitt bästa bra?

På kylskåpet hemma hos min Mor och Far fanns alltid en magnet, eller var det en lapp fäst med en magnet, en text som sade "Den som försöker sitt bästa är bra!" Jag förstår och uppskattar tanken. Vi utgår liksom från att människan är alltings mått, men glömmer dock att det finns flere människor att väga in. Därmed har jag kommit fram till att den rätta ordföljden är "Det är bra att försöka sitt bästa". Det är många som gjort det och de är i sig nog bra människor. Det de gör blir dock inte alltid bra. En smula socialrealism, eller vad nu Edgar Vickström kallar det, här på förmiddagen.
Det här är säkert bra då det gäller att underhålla barnen. Inte vet jag nu om det tillför världen så mycket annat. Men ni kan ju testa om ni kan :-)
 
Tyst i huset. Fru-Kickan åkte på jobb. Jag sov lite vidare och drömde mardrömmar om Finlands fotbollslandslag (jo, sant!) och steg sedan upp och tassar tyst omkring för att inte väcka den unga generationen, den delen som inte är ute i skärgården förstås. 10.30 har jag dagens första möte med Huvudtränaren och ett annat gäng. 16.00 är det då styrelsemöte, ett möte jag igen intalar mig att är det viktigaste på mycket mycket länge. Fattas något beslut där kan det vara viktigt för klubben, mig själv och förhoppningsvis även för åländsk och finländsk fotboll och samhället i sig. Men, som vi sade där ovan. Ett bra beslut kan vara hur dåligt som helst beroende på vart det leder. Kolla bara riksdagsval i Tyskland på 1930-talet tillexempel. För att vara Biblisk igen kan jag bara hoppas att någon/något förlåter oss då vi inte vet vad vi gör!
Har man säsongskort så har man! Han här försöker onekligen sitt bästa och får hjälp med att förverkliga det. Så är det i Holland också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0