Zurück ...

Hade tänkt skriva en lite längre rubrik på tyska, men fastnade i prepositionsträsket. Nach Hause är ju att åka hem. Zu Hause är hemma, men inte visste jag hur man säger det om man inleder med zurück... Skit samma. Nästan två dygns resande är till ända. Hemma igen alltså. Fortfarande leder vi ligan...

Enligt överenskommelse med den/de andra inneboende är ett stoppur igång som forcerar mitt skrivande. Därmed förkortas dagen till någon enstaka höjdare.

1. Ensio Pellikka är en klippa. I dagens Savon Sanomat nämner han fyra orsaker till KMFs förlust (jo en femte också, det var skadan på Nelli Berg). Dessa var Uwak, Obende, Cole och Aisat... Jo, alla fyra nigerianskor som spelade, dem sågar han i pressen. "De är proffs och skall vara bättre" säger han. Kul att inte Pasi Rautiainen, som ju huserar på herrsidan är den ende enterteinern i finländsk fotboll..

2. I bussen hann vi i dag se 2 och en halv Lasse Åberg film. Sällskapsresan och dess uppföljare kollades med svenskt tal och finsk text. På Taina Harikainens initiativ. För mig var det faktiskt en jungfruresa med filmerna... Helt sant.

3. Jamppa kommer att få en staty föreställande nån slags åsna som skriver på dator. Budet är att hon kommer att kunna börja rehabträna ordentligt denna vecka... Hoppas det stämmer.

I morgon har vi morgonen ledig Endast kvällsträning således...

Nu är tiden ute ropas det, så jag passar på att önska alla behöriga en glad morsdag!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0