What a beautiful morning

Som rubriken lyder kunde man, likt sången säga även om denna måndagmorgon. Solsken, vindstilla, skönt i allmänhet. Och jobbvecka med ÅU... Robban bad mig i går kväll sköta morgonträningen, lite lätt för att komma igång inför veckan. Tre kvällstränigar och sedan HJK borta på torsdag. Större än störst! Allt väl... Som vanligt hade jag lovat åka via Joanna Juti och köra ut henne till Jomala där vi tränar. Sen kom smset från Robban. "Sorry, bollarna är i Bengtsböle"... Igen är det bra att man har sin lärarbakgrund, samt 13 års erfarenhet som pappa... Det gick att bevara lugnet och få fram en bollsäck med en nyckel jag hade som visade sig passa till en dörr i Vikingahallen... Hur jag har den nyckeln och varför jag kom på att testa vill jag inte gå in på här, men ÅU körde sitt soliga morgonpass med JIKs bollar, koner och västar. Läser någon ur föreningen detta... Antingen kan ni skicka räkning eller så känner ni stolthet över att er utrustning använts av Finlands för tillfället främsta fotbollslag!

I kväll ska vi sedan starta förberedelserna för den stora matchen på torsdag. Någon extra motivationsspruta för spelarna lär vi inte behöva. Maiju är borta på inträdesförhör och Adde på landslagsläger. Becci och Julia kommer även de hem till träningarna senare i veckan. Josse från IFK ska dock träna med oss, så det blir lite smånytt hela tiden. Även en ny spelare ska vi ha i truppen, vad jag förstår eventuellt redan i dag... Eller så på tisdag eller onsdag... Eftersom inga officiella nyheter gått ut ska jag väl inte nämna vem det är nu heller. Men ett tillskott som förhoppningsvis håller den klass vi behöver lär det vara!

Sedan den lite sorgligare saken. Jag missar Rufus första fotbollsmatch. I kväll spelar pojken min sina första matcher någonsin då ÅFFs poolspel för P01 drar i gång. Eftersom hela resten av familjen skall mobiliseras blev det för mig att prioritera jobbet, som assisterande tränare i Åland United. Igen en grej som tär och skär inombords, men så här är det. Nästa gång JIK och Rufus spelar är den 1/6. Då är mamman hans utomlands så DÅ ska jag vara där. Hoppas familjeskäl av denna art kan godkännas av ÅU den gången. Jag vet att ingen förståelse ska finnas, men varje son har rätt att ha sin far bredvid planen då han gör sina första matcher... Nu blir de ju de andra matcherna, men jag gör mitt bästa på alla plan! (och då jag tänker efter var ingen av mina föräldrar heller där då jag gjorde min första match. Förlust 0-16 mot Kuusysi i Helsinki Cup 1980... )

Vitsordstider på jobbet. Prov att rätta och tillverka. Kan väl säga att jag trivs hemma i sängen, då det kommit så långt!

Hade tänkt lägga in en bild från segermatchen här, men då vårt nya fina, uppdaterade nätverk gör just så som alla uppdaterade grejer gör då det gäller datorer, blev det ingen nu... Tyvärr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0