Tre dagar som en vanlig man

...utan att vara i kontakt med fotbollslivet annat än genom diverse sms och telefonkontakter till ÅU, ÅFF, Åbo distrikt, FBF, KaaPo och säkert nån till. Och förstås aktivt förlorande i vadslagning gällande live sändningen från herrarnas Champions League final... Brandlarmet i lägergården där vi bodde med klassen gick förstås just före kick off, men vi hann in tillbaka just passligt till 1-0... Lägerskolan alltså över. Den som nån gång uppfattat lärarjobbet som "icke kontorsarbete" har fel. Enorma högar med arbete väntade då man återvände till katedern i morse... Dessutom hade deadlinen ändrats från fredag (i dag) till torsdag (i går). Således var allt jag jobbat mig igenom i dag, vid sidan av undervisningen, ändå försenat... Tror mig dock vara klar med det som skall var klart denna vecka nu då.

Sen fotboll! ÅU tränar i dag, som vanligt. Som tack för att jag är amatör och reser i min heltidstjänst har mina kolleger Robban och Mathias belönat mig med att sköta träningen i dag helt ensam. Hoppas A. att nycklarna ligger där Robban lovat. B. att förhandsinfon jag fått stämmer så att träningen blir vettig inför denna lediga helg. Vi ska minnas att en hel del av våra spelare åker hem då vi har lediga helger... Därmed har de stannat kvar just för denna träning... Vore ju tokigt då om den inte blev bra. Så klart är det spelarna själva som gör träningen, men om det till exempel faller på att man inte kommer åt bollarna, eller  att planeringen för 15 spelare faller på att vi bara är 6 eller nåt... Då kan ingen professionell inställning i världen göra det hela lika bra som om förhållandena vore perfekta. Nåja. Det blir nog bra ska vi se... Efter träningen ska jag på fest! Umpa umpa säger jag bara....

I morgon kommer barnen mina. De ska bo hos oss fram till onsdagen nu... Lite strul blir det med ÅUs måndag morgon emedan jag i går fick veta att jag ska köra den solo också, på samma gång som barnen ska fixas igång för skolan och transporteras.... Inte är jag sämre karl än att jag löser detta med. Det är ju bra att allt inte går på räls, då blir man förslöad.

Vad har annat hänt medan jag varit borta... KMF handlat in en ny nigerianska. IFK herrarna vunnit borta mot JJK. IFK damer har fått igång gästboken (kanske nåt för Max). ÅFF tagit ut öspelslaget (Sigge kom med som enda Östernässpelare- starkt!). ÅFF tagit ut lagen till det som brukade kallas Pohjola Cup. Åbo lånar ut en regionlagsmålvakt till ÅFFs lag i det som brukade kallas Pohjola Cup.

Sist men inte minst:

Dessa piskade italien på Olympiastadion i går!!!!

I min frånvaro har även regiontränarna och ligatränarna haft möte om framtiden och inte minst om hur man ska dra fotbollsmässig nytta av EM. Ett bra initiativ av FBF. Får säkert rapporter under den närmaste tiden...

För övrigt en bra tanke av Max att tänka sig ett möte mellan IFK damer och ett finländskt div 2 lag. Nån som vill komma? Cupen är knappast ett bra alternativ om ÅU slog på stort och deltog själva. Då skulle ju IFK lottas mot ÅU... Men OM ÅU gick in senare, då kunde IFK kanske komma in på den finländska marknaden via just Cupen... Varför inte? Det är en seriös fråga!

OK. Bäst att åka nu. Det har bestämts att jag ska raka mig i dag före jag åker.. Hoppas hinna äta nåt även!

Kommentarer
Postat av: beck

Visst kan vi väl ordna nåt i matchväg. TPS B1 som spelade förra hösten mot nånting som kanske skulle likna IFK var jättenöjda med resan till Åland. (Den matchen slutade 1-2 till TPS.)



Alternativt så kommer IFK över till Åbo i höst. Spelar en träningsmatch före vi går och ser nån EM match. Matchbiljetter, motståndare och plan kan fixas.

2009-05-31 @ 11:47:52
Postat av: MV

Jag tycker det låter finemang.. Vore dock bäst at kontakta IFK själv då... Kontaktuppgifter (och gästbok) finns på länken "IFK Mariehamn" på denna sajt. Välj sedan "dam" och scrolla fram till allt...

2009-05-31 @ 21:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0