Popp i topp

Vi är i topp... Liksom, alltså, vi leder ligan... Jag har haft många drömmar och visioner i mitt liv. Dock kan jag erkänna att jag aldrig någonsin sett framför mig att jag skulle vara med i ett lag som leder den finländska fotbollsligan. Oavsett vad jag trott eller inte så gör vi det nu. Jo, Åland United leder ligan! Detta torde vara första gången ett åländskt lag, oavsett gren, leder högsta serien i Finland! Det känns overkligt på samma gång som det är väldigt naturligt...

Hotellrummet i Kuopio är tyst.... Robban headcoach har somnat, väldigt lycklig. Göran Lagledare sov redan då vi kom upp till rummet... Spelarna kom tydligen de med just tillbaka, de lät väldigt lyckliga de med och ingen på detta hotell kan ha missat det...

Vad innebär detta? Jo, för mig innebär det att vi har ännu mer ansvar att bära. Vi är nu jagade villebråd. Varje vecka måste vi komma upp i den nivå som krävs för att ro hem poängen. Detta kräver att vi, alla, spelare, tränare, ledare varje dag måste kräva det allra bästa av oss själva och varandra... Just nu susar säven och balalajkan spelar sött. På måndag skall dock siktet vara kalibrerat mot KPV hemma... Sådan är fotbollen och jag älskar den!

Dotter Linda simmar i Uppsala... Hon visste inte vilka grenar som gällde, men i vatten lär det vara så inte är det väl så stor skillnad.

I morgon är stora resedagen. Klockan 10 hämtar en gul buss(dagens busschaufförs beskrivning av morgondagens buss) oss från hotellet och kör oss till Helsingfors. Ca 18.40 (läs noga nu Sassa) skall vi landa med planet i Mariehamn (eller Jomala om vi ska vara korrekta) och då vore det busfint om en bil vore där så man slapp bära alltihopa hem helt själv...

What can you say... IFK damerna leder serien de med. 8-0 slog de sina motståndare i dag ute i Sund. Sigge fick faktiskt vara med, va roligt! Östernäs tog poäng de med. 2-2 förtäljer hemsidan jag kollade på... Helt ok om vi tränare kunde messa varandra och ge lite resultat och feedback. Skulle kännas som om vi vore kolleger och sysslade med en gemensam sak då....

Näjjpp näjjpp... Sova borde man väl. Men då man är så glad så glad.... Och i morgon får man åka hem hem hem... Börjar man bli gammal om man säger att man helst sover hemma?

Åländska fotbollsspelare är vi allihopa, allihopa, allihopa... Inte sant? Duuu med och Jaaag med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0