Veckan före veckan

Nu är vi då inne i veckan före sista veckan före premiär. I mitt fall är det även veckan före regionturneringen.

Gårdagens träning, då vi äntligen kom åt att träna så där på kvällen i Eckerö var kort och i mitt tycke bra! Vi har lite medvind just nu och de två segrarna förra veckan+ så klart Kuusysimatchen därtill verkar ha gjort sitt för stämningen. Viktigt dock att vi, som Robban Headcoach sade, minns att inga träd växer till himlen. Alltså Springa barra flickor springa barra!!!!

I dag vill jag utnämna Maiju Ruotsalainen till Åland Uniteds Eric Cantona.
Då Robban i går frågade om hon tror ÅFF p15 skulle platsa i damligan svarade hon på riktigt Kung Ericskt vis "Joo, det är tolv lag där"... End of discussion... Men alla våra finskor pratar bättre och bättre svenska hela tiden...

Kung Eric Maiju

Sen har jag fått info om att spelare ur IFK Mariehamn varit förtörnade över att jag sågat dem här i min blogg. Då vill jag bara nämna att jag inte varit medveten om att jag gjort detta. Som alla de som spelade i laget tex i fjol vet har jag en väldigt positiv inställning till dem som dels fotbollsspelare, dels människor, samt har en väldigt realistisk bild av vad det laget borde ligga på för nivå. Om jag då anser att IFK Mariehamn gjort en mindre bra match är det ju istället ett betyg på att jag anser dem vara mycket bättre än vad de visade inte sant?! Så, kvinnor! Om en man säger en sak som kan tolkas positivt eller negativt... i 95% av fallen menar han det positiva... Riktigt sant!

I "Bonga IFK-damer" leken lyckades jag förresten se både Marre och Josse sent i går kväll på Mariebads parkering.. Hoppar ni inte frös!

En vecka flytt kvar... Nu ska min lägenhet tömmas.. Och just passligt reser vi ju till Uppsala med ÅU på lördag.. Proven rättas i april har jag meddelat klasserna nu! Det bara är så!!!!!

Kommentarer
Postat av: Max

I present you with, Kung (Fu) Eric:



http://www.youtube.com/watch?v=4sjWyLyj7rE



Det spelar massa med personligheter i damligan. Synd att det sedan inte alls syns på plan. Var är dom?

2009-03-24 @ 23:13:14
Postat av: MV

De som skriver här verkar i alla fall vara på läktaren....

2009-03-25 @ 07:33:34
Postat av: Max

yes, god bless!

2009-03-25 @ 23:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0