Trots att...

... ingen antagligen bryr sig om att jag har bråttom och ännu fler blir trötta av att varje dag läsa just detta och verkligen inte orkar tycka synd om mig för att jag ju faktiskt själv sätter mig i dessa situationer tänker jag i alla fall bara för att hastigt och lustigt säga nåt alls skriva om just hur jävla tajt allt är just nu...

Klockan är 12.00. Jag har i dag: vaknat, duschat, samt haft hand om min morgontoalett (inga detaljer...). Kört till jobbet, kokat kaffe, svarat 8 e-postbrev, skrivit Västra Finlands regionlagskallelse och skickat in den, gjort ett prov om gamla kulturer med inriktning religion, e-postat och ringt med mor, kurator samt ämneslärare angående elev som inte orkar med skolan och livet så värst, fått reda på att vi tränar i Eckerö och dealat med både spelare och tränare samt fotograf om hur och när vi ska mötas, ordnat med släpkärra och elektrikertjänster till eftermiddagen (gett Sassa telefonnumret eftersom jag ju inte är där då) och ytterligare konfirmerat att bärarna kommer klockan 20, fått veta att Bo-Erik inte kör Elins soffa från min Jomalalägenhet i dag utan "nån gång i morgon" Tack så S...n! Kanske fått min Canal Digital bortskänkt eftersom nya hyresbolaget inte vill att jag har den där, Fått bekräftat att Jag(!) ska representera ÅU vid Damligans mediaöppning på tisdag i Helsingfors, talat med Jamppa om att hon kunde joina i egenskap av spelare- hon är färdigt i stan och jag ska ju direkt till Eerikkilä sen (Mamma och Pappa, får jag sova hos er mellan tis-ons?). Haft lektioner där vi behandlat 1800 talets befolkningsunderlag och samhällsgrupper, samt Storfurstendömet Finlands styrelse och den nationella väckelsen, ätit nån kul bulgarisk röra som smakade gott...

Kvar i dag: Resten! Robban Headcoach har meddelat hur han vill ha träningen, hoppas han tänker hålla i själv för Thias hade ju feber i går och är borta i dag (hans blivande fru verkade väldigt till sig i går så han är nog rysligt sjuk!!!). Vet ej vilken klädsel jag ska ha till fotograferingen, men jag tror jag kör i suspensouar och ÅU-jacka...

Undrar vad Gattuso hade sagt om detta allt!

Kommentarer
Postat av: Annika

Ojoj,man blir faktiskt utmattad själv av att läsa detdär. Man glömmer hur det kan vara, nu då barnen är utflugna, och livet litet lugnare...



Är du lärare i historia? Har faktiskt själv läst historia i Åbo, men det är nu ganska många år sedan.



Lycka till med allt!

2009-03-25 @ 11:40:59
Postat av: MV

Nå... Det är ju en konst att få allt att se så illa ut som möjligt också.-)



Jo, historia, religion, samhällslära på dagarna, fotboll på kvällarna... That´s my life... Typ! Tur man har lite civila människor omkring sig också så man har nån "vanlig" att prata med...



Tack! Blir nog bra!

2009-03-25 @ 12:07:35
Postat av: pans

det var faktist synd om honom, han var jättesjuk! =)

2009-03-25 @ 13:51:44
Postat av: MV

Har jag sagt nåt annat då?!

2009-03-25 @ 14:10:59
Postat av: Rösten från öster

Mikael, stressa inte... Stress uppstår då man tror att tiden tar slut. det gör den inte, de finns mycket kvar av den varan... Manana manana

2009-03-25 @ 21:38:12
Postat av: Max

Rösten från öster har fel, tror jag.



Tid är en begränsad resurs, i alla fall ur ett människoperspektiv (vi skall inte gå in på om tid är en begränsad resurs i världsaltet).



Stress uppkommer då man överskattar den tid man har till sitt förfogande.



Du kan inte få mera tid, men du kan få mindre att göra.

2009-03-25 @ 23:43:09
Postat av: Rösten från öster

har rätt. Tid finns nog hur mycket som helst. Frågan är bara hur länge du finns i tiden! Det vet ju Kalle Gusta med sitt För Sverige i tiden, sen kan man ju debattera om han hart fört Sverige i tiden... :-)

2009-03-26 @ 07:03:22
Postat av: MV

Men om tiden man har är konstant och sakerna man gör inte blir mindre, eller färre... Risken är faktiskt att man om man gör mindre saker ändå får mer att göra... Till exempel som nästa vecka då jag inte är på skolan mellan tisdag och fredag. Sen förljande vecka blir det mer skoljobb ännågonsin.



CG16 i Sverige har mer fört Sverige UR tiden tror jag....

2009-03-26 @ 08:22:30
Postat av: rösten från öster

Nå okej om tiden är konstant så måste man delegera och vara mer effektiv, och sen oxå prioritera. Det som jag inte gör idag, kanske nån annan har gjort i morron. Man skall fråga sig själv hur kan jag göra detta bättre, och jag kom på svaret. jag slutar här.

2009-03-26 @ 09:26:59
Postat av: MV

Men om ingen annan gör det man gör då? Bättre vågar jag inte lova att det blir, men inte ogjort. Och dessutom HAR jag prioriterat... Rättar inga prov i mars!!!

2009-03-26 @ 09:39:22
Postat av: Rösten från öster

Då får man ta så lugnt man kan. Det som är ett stort steg för dig, är måhända ett litet steg för mänskligheten. Solen går alltid upp igen. Och i slutändan är man bara ett litet korn i storbondens stora skörd...

2009-03-26 @ 13:45:18
Postat av: MV

Som Bagarn Olsson sade: "Gräset är lika grönt i morgon oberoende om man vinner eller förlorar"... men bagarn lär ju vara död i detta nu... Vad lär vi oss av det då?

2009-03-26 @ 13:57:44
Postat av: Rösten från öster

Dagens visdom. Vi som inte hade tid till detta, har ändå haft tid till det. Tids nog får vi tajma tiden...

2009-03-26 @ 18:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0