Tidevarv komma, tidevarv försvinna...

... Så låter det i den där julpsalmen man brukar sjunga.... ja... på julen. I dag nåddes jag av en nyhet som i mina öron lät väldigt sorgsen. En fotbollsspelare jag fått några år tillsammans med och som jag lärt mig gilla både som spelare och människa har slutat spela. "Varje gång en ung spelare slutar känns det som om nån del mig går sönder" har jag nån gång sagt  i nån sån där patetisk känslosam monolog. Lite kan det nog stämma dock.

Caroline Engman hann vara med om en del. I Kempas F90 lag vann hon Upplandsserien. I IFK damer utvecklades hon vidare och blev på "äldre dagar" en riktigt mångsidig vänsterfotad spelare.  För ÅFF spelade hon 4 Pohjola Cup och alla U19 matcher som hittills arrangerat i ÅFFs historia...

Nåja.. Vägen tillbaka är inte lång och det finns korpfotboll och allt möjligt. Sen behöver vi ju alltid tränare...

Till minnet av fotbollsspelaren Caroline Engman

Nu, länge leve civilpersonen Caroline Engman. Välkommen på matcherna i sommar!!!!

Vi i ÅU har lite återhämtat oss från Lahtisresan. Dagens träning var kort och effektiv. Såg riktigt bra ut! En av dagens profiler var utan tvivel hon här:

Maria Rönnbäck

Internet är en väldigt komplex grej har man kunnat komma fram till. Tack vare internetdejting kommer jag kanske att bli av med min soffa, eftersom Francois som kanske bott i Åbo men jag vet inte, inte vill ha den. Min dejt ser ut så här:

Elin Nilsen

Joojuppja. Så här blir det då man tar en liten tänkarpaus. Massor med bilder, men lite förklaringar. Skulle man inte varit med själv skulle man ju trott att inget händer... Problemet är väl närmast att det händer lite väl mycket bara.

Förutom det ovannämnda har jag i dag talat ännu djupare med mina barn än i fredags. Jag har även förlorat i styrketävling och armbrytning mot min 7 årige son, som om ni inte visste det, även är snabbare än en gepard! Jag har undervisat med kraft om skapelseberättelsen, svensk-ryska kriget, muslimer, Nürnbergrättegången och en massa annat. Jag har skalat morötter mitt i natten. Jag har skött diverse LAGLEDARuppgifter inom Åland United och ordnat med regionlägret. Jag har även kört flyttlådor och hämtat Sassa som varit strandsatt i ett hus (Jo, man kan vara det!!!). Jag har ätit rumstempererad korv ur plastförpackning. Jag har gjort mycket till förutom detta och längtar till lite vila om jag får till nån...

Men jag har INTE ÄNNU fått de där förbannade proven rättade!!!

Och jag som tänkt skriva om Jaska! Tänker inte ens försöka i dag!!!
I morgon blir det att låta bli IFK herrarna och att fokusera på flyttning. ÅU klarar sitt styrkeprogram utan mig... FAKTISKT!!!
På onsdag match i Eckeröhallen mot Ängla Kents ÅFF P14.

Kommentarer
Postat av: Max

Jag ser framemot ditt skriveri om Jaska eftersom det är känt att din åsikt om honom inte är radikal, vilket gör dig radikal inom damfotbollskretsarna.



If you know what I mean.

2009-03-17 @ 00:18:16
Postat av: MV

I know what you mean!



Vad jag inte visste är att man allmänt känner till vad jag anser om Jaska... Eller är det här en Nelavariant nu, då en person skriver om sig själv som "en massa säger..." :-)?

2009-03-17 @ 07:37:27
Postat av: Max

Orden "allmänt" och "en massa säger" saknades nog i mitt inlägg. Det var bara nog bara din vilda fantasi som satt in de orden dit ;)



Man kan nämligen prata om sig själv i passiv, utan att det innebär att man syftar på någon annan än sig själv. Händer ofta då man producerar akademisk text. Och det fina med det hela är att man får det att låta som om...ja det skulle vara just en "allmän" åsikt, utan att man egentligen påstår det.



Nelavariant var förresten ett vackert ord. Synd bara att jag tror att hon int själv uppskattar det :/

2009-03-17 @ 12:41:00
Postat av: MV

Jo, jävligt synd:-)

Men om hon kan dra nåt positivt ur det hela kan vi ju på basen av det du säger påstå att hon uttrycker sig akademiskt:-)



men ok. Förstod nästan att du avsåg dig själv. Och så fel har du ju inte heller... En dag nära oss ska Jaska in på bloggen... Vet ej ännu när jag får till det, men kolla varje dag så får du se...

2009-03-17 @ 13:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0