Osannolikt

Igen har det varit en rätt osannolik dag. Tänkte skriva snabbt nu så jag alls hör av mig. Eventuellt blir det inget alls förrän på lördag, beroende på om jag får Internet att funka på min bärbara dator i Helsingfors/Sibbo/Eerikkilä dit jag åker i morgon, tisdag förmiddag. Sassa nämnde att IKEA möblerna kommit och att hon och hennes syster, som ibland brukar kommentera här på bloggen skulle bygga dessa och att jag inte får ens tro att jag får hjälpa till (skönt och på samma gång väldigt klarsynt med fokus på resultat). Därför tar jag mig denna minut nu innan jag för sista gången går in i min Jomalalägenhet. En låda och fyra sommardäck har jag kvar... De tas med nu och sen är det faktiskt så att jag blivit helt mariehamnare...

Någon tvättmaskin har vi ju inte fått levererad ännu förstås. Tur därför att HK salen,med vänligt inställd kollega lät mig tvätta kalsonger och FBF kläder i dag på skoltid... Bara att rusa via torktumlaren nu då. Hade förberett måndagen så att jag förutom mina sex lektioner skulle delta i ÅUs morgonträning. Det gjorde jag också och riktigt bra såg det ut igen på den lätt rimfrostiga men ändå välskötta planen. Sedan väl i skolan skulle jag se till att jag fick min tjänstledighetsansökan ordentligt gjord, med vikarie och allt. Sedan skulle jag ta mig tid och skriva ett ordentligt vikarieprogram för de fyra dagarna jag nu representerar ÅU och FBF ute i världen. Därutöver skulle jag kolla på Västra Finlands verksamhetsberättelse och skriva ner de förhanskommentarer vår vän JASKA (Jo HAN!) bett om varje spelare. Raikka hinner inte då han blixtinkallats till U19 landslaget som vi verkar dela på han och jag...

Nu då skoldagen är slut har jag lyckats ansöka om tjänstledigt... That´s it. Både vikarieprogrammet och verksamhetberättelsespelarkommentartjosan är fullständigt på noll. Vad hände? Förutom att jag undervisat... Ja, inte så mycket, men först ringde Maiju Ruotsalainen och ville ha ett tränarutlåtande, cirka en a4 på finska för att söka studieplats till hösten (Vierumäki efter säsongen). Lite brått hade hon för hon behövde det före kl 17 i dag. Sen, då jag våldljugit en massa gott om flickan ringer.... Antti Muurinen. JO, Antti Muurinen! Har aldrig pratat personligen med honom förut, men det tog cirka en kvart att övertyga honom om att jag inte hade så mycket att säga honom som han hoppats. Han lovade, trots mina protester ringa på nytt... Sen var det Jamppa som kontaktade från Helsingfors och undrade när hon skulle komma. Ville Nylund e-postade att jag ska ha med mig en extra spelartröja för nån jävla modelldocka på mediaöppningen... Tur att jag har en då, eftersom jag inte visste att Jamppa redan tagit med sin.. Sedan e-postar och ringer Eerikkilä och vill veta om vilka spelare och ledare ur Västra Finlands trupp som ska ha övernattning tisdag-onsdag... Nu hade jag i går kväll av en händelse fått info att rätt svar i år blir noll. Ja, och sen ringde FC Raumas tränare för att höra min syn på spelarna Netta Hannula och Hanna Ruohomaa... Tur att jag kunde ge den då, tog igen ca 20 minuter... Nu har jag skrivit i cirka 12 minuter (eftersom jag fick ett telefonsamtal mitt i), så den tiden har också gått...

En bild på min hjärna

Vad annat? Jo, i kväll har jag inte en chans att hinna med på ÅUs träning då våra barnarrangemang blir helt annorlunda. Nå, jag får träffa alla barnen och se Emilia uppträda.. Det är bra! Även i går såg jag dem och då blev jag så glad att jag tappade min telefon i ett glas saft. Nu är telefonen död och så även min telefonbok, eftersom jag fick ta över Sassas gamla telefon som jag i morse upptäckte har en fantastisk väckningssignal. Vi vaknade båda av den. Det är så roligt att ha en kille som ska på morgonträningar tyckte hon vid halv 7 tiden!

Så att. Jag önskar Robban, Thias och hela laget allt det bästa för denna vecka då man förbereder ligapremiären. Jag ska prata skräp inför nationell press i morgon och sedan leda landets framtida hopp i randiga Stoke Citytröjor (Åbo har så ultrafina grejer).


Här en bild på mig förresten, undrar om det är vikarieprogrammet eller Jaskapapperet jag läser... Det ser färdigt skrivet ut..

Kommentarer
Postat av: Rösten från öster

I vilka garderober har du grävt fram kartan. Ser inte ut som åländsk terräng skulle jag våga påstå.



Om det är din hjärna så kan man ju våga sig på en analys. Alla stigar går in till mitten. Sen finns det ju lite våta ställen här och var. Så då är du inte torr i bollen i alla fall. :-)

Längst ner en ett grönområde, dvs tät skog => Skäggproducentscentralen.

En hel del småkullar ==> humöret går upp och ner. Ingenting att oroa sig för, men orientering är i livets centrum.

2009-03-30 @ 20:30:41
Postat av: MV

Nattuggleorientering i så fall... Eller planlöst uggörande av vägval mot rentvättade kalsonger i mörker utan pannlampa i akt och mening att bli packad... Alltså packa väskan...

2009-03-30 @ 22:38:59
Postat av: Max

HITTADE DET. Fast det inte var precis som jag kom ihåg det.



Varför ville tränaren ha din åsikt om spelarna när de var uttagna?

2009-06-28 @ 11:06:43
Postat av: MV

Och först nu såg jag att du svarat/frågat nåt här... Känns som en evighet sedan faktiskt, men svaret på din fråga blir att han helt enkelt ville höra min åsikt om dem som spelare. Alltså få en muntlig utvärdering så här inför turneringen.. Dessutom ville han diskutera praktiska arrangemang eftersom FC Rauma åkte utomlands på träningsläger samma dag som regionturneringen slutade. Han ville veta hur vi såg på det hela ifall någon av de två skulle vara uttagna i All Starslaget och eventuellt måste åka till flygfältet.. Nå, det hände ju så och Netta spelade inte AS-matchen, men återfanns i alla fall i landslaget nu i juli.

2009-07-29 @ 10:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0