Fotbollsfred

Efter denna ytterst späckade helg vill jag utlysa fotbollsfred på Åland!

Nu har vi alla stött och blött. ÅU har visat att vi är ett elitlag och att vi förfögar över den bästa samlingen fotbollssspelare ett damlag någonsin haft på Åland. ÅU-ÅFF P15 3-2 som sagt... I morse, då man skulle iväg på morgonträning och klockan tutade halv 7 visade det sig vara snö ute snö inne snö i hjärta och snö i sinne. Men mest av allt, ingen Robban Vaktmästare i tjänst så därmed var det även snö  på planen.. Och alldeles för mycket sådant.. Vi fick ställa in. Sedan, vid 8 tiden då jag sopade av bilen utanför nya lägenheten springer Taina förbi... Tydligen hade hon fått meddelandet och kompenserade bollträningen med 10 km löpning eller nåt. Vi har ju för tusan FOTBOLLSSPELARE här!!!

Regionlaget fick visa upp sig på Åland. Första gången jag kan minnas som Västra Finland spelat match på Åland, förutom de båda regionturneringarna i början av seklet. Då vi mötte IFKs damer kom ju även en hel del publik. Roligt att man nu fick se vad regionlag är. De tidigare regionlagsspelarna vet ju vad det är fråga om. Det har man inte riktigt allmänt vetat på Åland. Nu kan vi slippa kommentarer som "va ska de dit bort och leka för..." och "Sånt där kan vi ju göra lika bra här hemma" eller "Nog vet man ju hur finnarna spelar...". Skickliga unga fotbollsspelare också här! Blivande landslagsspelare, trots att Adde, Siiri, Sari, Heta, Mira, Alma, Heidi.. Nån till? redan mött Wales... men det var ju lite som ett extranummer! Jag bara säger: Den dag vi kan dra en F14-F15 träning med lika hög kvalitet som i regionlaget här på Åland. Då är jag tyst och resignerar, eller egentligen hoppar jag ju jämfota av glädje!!!!

IFK damer jobbar hårt och skapar grund för säsongen. Riktigt sitter inte spelet ännu, men som vi som var med i fjol minns... Den här tiden behöver det inte sitta. Som tränare har man pusslet klart och då de sista bitarna är där, då spelas det sådan fotboll som man vill ha! Jag är övertygad om att det löses även i år!!!

IFKs herrar ångar på i Ligacupen. Jösses semifinal... Var ska de nu boka plan då? och när?! men grattis! Riktigt roligt det med! Bara ni låter HJK vara så...

Ligacupen ja... Semifinaler i damtävlingen: HJK-Honka och FC United- NiceFutis... Detta är egentligen en ganska kul turnering ur åskådarsynvinkel!

Men, för att återgå till rubriken. Nu har alla kort lagts på bordet! Låt oss alla nu respektera varandra och arbeta tillsammans mot de mål vi har uppsatt. Här på Åland ska vi hålla ihop och förstå hur vi tilsammans kan göra en helhet som ofta kan överstiga "vanligt folks" förstånd!

Jag har talat, Ugh!




Kommentarer
Postat av: Annica Mattsson

Håller helt med, ÅU är det bästa åländska damlaget någonsin och dessutom spelar de mestadels en effektiv och underhållande fotboll. Tänk om man skulle vara 15 år yngre och ha chansen att försöka platsa i ÅU...



Lilltjejen på bilden är min lilla tös och stolthet: Amanda Eriksson som var 5år när bilden togs.

2009-03-23 @ 09:28:02
Postat av: MV

Amanda är väldigt välkommen i ÅU sen då det är dags!!!!

2009-03-23 @ 09:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0