Våld!

Nu ska sista lediga helgen klämmas ur ordentligt. Det ska varas ledig om inte annat så med våld!

I går kväll års- (och säkert också årtusendes-) debut på en allmän uteservering. Kom hem för att assistera i möhippefintning. I dag vankas det POOLPARTY... Jo, faktiskt sant! I min ålder... Herre min skapare.. Ja ja. Det blir nog säkert roligt.

På söndag kommer mor och far med moster Gunnel.. Då ska det vara sommarteater.

Sen, på måndag. Då får man jobba lite igen!!

Diskussionen med Kent i går, tyckte åtminstone jag att var riktigt positiv. Dessutom kom vi fram till att fotbollen både på pojk- och flicksidan har samma probrem. Okunskap! Och då talar vi inte så där snobbigt om att folk inte skulle kunna offsideregeln eller sådant, utan helt enkelt synen på vad fotboll är. Varför kan en medelmåttig gymnast träna 5-6 pass i veckan utan att någon tycker det är konstigt, men om en fotbollsspelare erbjuds fyra träningar/vecka då hojtar man "elitsatsning". Och hojtet sker ofta i negativ form, som om elitsatsning skulle vara nåt illa... Vi kan återkomma till detta.

Nu sägs det att man ska gå ut och sola, eftrsom vi sedan ska sola hela dagen... Nåt i den logiken fattar jag inte, men det låter ju skönt. I något skede vill jag nog köpa glass på aebben och sedan fråga Emilia och Rufus hur konserten var går. Men det lär jag hinna med..

HJK-Luton. Coolt.. Men först ska man ta sig dit!

Kommentarer
Postat av: Max

Kan vi se okunskap som ett problem också ur ett annat perspektiv?



Som till exempel att vi har en del av systemet som tror på systemet, men att denna tro bygger på okunskap. Som till exempel tron att alla juniorlandslagstränare är heltidsanställda?



Kan man vara trovärdig då man försvarar systemet, ifall man inte vet de grundläggande förutsättningarna och utgångspunkterna som finns för de som jobbar just ett steg högre än en själv?



Joo jag provoserar. Men tycker det är värt en ÄRLIG tankeställare.

2009-07-19 @ 12:15:44
Postat av: MV

Nej.



Även om just ditt exempel knappast har så stor relevans i just detta:-)

2009-07-19 @ 22:05:20
Postat av: Max

Det får väl bli åt läsaren att lista ut om dit svar gällde första eller sista frågan ;)

2009-07-20 @ 09:08:43
Postat av: MV

Svaret nej: Man kan inte vara trovärdig om man inte känner till de mest grundläggande faktorerna kring det man pratar om!

2009-07-20 @ 09:14:21
Postat av: Anonym

Luton??

2009-07-20 @ 12:00:01
Postat av: MV

Sorry, Fulham... Av nån outgrundlig anledning har jag alltid blandat på dom där två då jag tänker snabbt...

2009-07-20 @ 12:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0