Text

Textmakarens vardag är hård. Ibland måste man, som vi konstaterade i går, koka soppa på spik. Ibland finns det massor att säga och så får man problem hur formulera. Ibland somnar man mitt i skrivandet...

Jepp! I natt somnade jag medan jag skrev matchrapporten som nu finns till allmänt beskådande på ÅUs hemsida..

Då jag kom hem från matchen var grannarnas grillfest precis på gång att börja... Jag var inbjuden såsom hedersgäst kände jag, eftersom de varit och sett vår 12e raka seger.. Sassa var borta, på sin systers möhippa och jag kastade mig in i grillfesten, efter att först ha sett andra halvlek av U19 flickornas EM final så klart. Det trevliga umgänget (det fanns förvisso ett antal fler gäster än jag, som ju tekniskt sett var hemma) flyttade då kvällen blev kyligare in till grannarna och där diskuterades hejvilt bla om Maria Rönnbäck kontra Gustav Långbacka. En gäst påstod sig kunna överlista Långbacka. Jag och många fler hävdade att detta inte innebär att han i så fall kan överlista Maria. Tyvärr blev det avgång till en av stadens uteserveringar innan jag hann hetsa till vadslagning, som jag är säker på att jag skulle ha vunnit.

Då avgången skedde hade Sassa redan anlänt hem och jag använde energi på att övertyga grillfirarna om att jag faktiskt är skyldig att skriva matchrapport före jag lägger mig. Med det skälet+ att Sassa som gravid behöver 45 minuters massage innan hon somnar gick man med på att jag inte skulle följa med ut... Dock fick jag ju lov att skriva då jag nu sagt så där... Och mycket riktigt... Klockan 2 vaknar jag upp sittande i sängen i mörkret med endast en slocknad dataskärm som upplysning. Vid andra halvleks början hade jag alldeles tydliga problem att fokusera och sedan bar det av.. Skickade in texten för att kunna sova i lugn och ro och då man läser den kan man om man känner till bakgrunden få sig ett leende om inte annat. Speciellt den sista meningen har klassikeranlag tycker jag.. Finns det någon av läsarna som kan förklara vad jag kan ha menat med den formuleringen? Trött men lycklig var tillståndet!

Maria uppvisade världsklass i går. Och hela kvällen sökte hon någon som kunde öppna Idrottsgården i dag så hon skulle kunna styrketräna. Klockan halv elva i morse hade hon löst det... Don´t ask me how!

Taina Hartikainen: Junimånads spelare! Styrbjörn Oskarsson: Mr Domarkontrollant och FBF whatever..

Även 501 åskådare kan ge en damligamatch en fin inramning. Frida och Emma jobbar på!

Så att sådant. Nu bara att ladda inför KMF hemmaäventyret nästa helg. Mycket träning, Emilias födelsedag, förlossningsförberedelsekurs och alt möjligt spännande innehåller veckan dessutom. I dag började bansimningarna i VM... Heja heja.. I morgon har jag barnen hela dagen igen. Få se vad Rufus ska vara klädd som på träningarna denna gång... Batman?

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja dendär sista raden är kryptisk så det förslår. I all sin enkelhet :)



Men eloge till alla som filar och skriver referat! Mitt i natten efter grillfest t o m. Tyvärr har vår hovleverantör tagit sommarlov eller något, så på Sport-fronten är det inget nytt under solen...Tråkigt då inte hemsidorna fungerar alls...



2009-07-27 @ 13:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0