Het 11 års dag!

I dag fyller då min Emilia 11 år. Efter morgonträningen tog jag först av mig mina blöta(!) strumpor och skor, satte fötterna i mina fina foppa tofflor och begav mig till hennes hem för att uppvakta, så som jag gjort med alla mina barn alla deras födelsedagar... En stor stund för mig, måste bara skriva det. Hon och hennes syskon verkar även helt coola med att jag jobbar på träningsplanen i kväll då middagen arrangeras. Skönt skönt. Kanske detta är en liten glimt av det vi kunde kalla acceptens.

Morgonträning jo. En het dags början kunde man förnimma. Dock börjar det bli riktigt vått i gräset och på vindrutan nu. Hösten hösten ser ni... Snaaaart är den häääär... Fast jag just nu inte vill nåt annat än att sommaren ska fortsätta och solen skina minns jag om jag anstränger mig ordentligt, att hösten faktiskt är min favoritårstid. Inget är så kittlande som att gå ut på en höstfuktig gräsplan och känna skitlukten och sedan se riktig kampfotboll utövas på den. Haa... September, i like!

Nåja nåja... Även denna vecka går mot sitt slut. Tyvärr kunde jag denna gång inte åka som spelarobservatör till FUN turneringen. Enligt överenskommelse går klubblagets behov före just nu, men vi har folk på plats så om nån obongad stjärna stiger fram kommer jag att få veta det tids nog! Ska bli spännande att följa med turneringen så här på avstånd i alla fall...

Nu är det KMF, eller hur vi ska rå på KMF som fyller hjärnan, förutom då givetvis vilken dag det passar med gäster nästa vecka och så där... Vi har nojsat om Uwak... Hon är världsklass just nu. Nej, hon var det inte i fjol, men nu är hon i form och visar varför hon spelat både i VM och OS. Sen finns ju hon här också.

Ifeanyi Chiejine. Här möter hon Marta. På lördag blir det kanske Ansku eller nån...

Igen en gång en inte helt självklar laguttagning. Kvällens tempospel och tvåmål får visa vartåt det lutar..

Nååjapp. Har lovat hjälpa Sassa med lite terminologi. Jo, sant! Bäst att börja nu så man hinner ut och köpa glass innan det är dags att åka... Jo JAG får äta lite glass jag... Höhö.. Alla får inte det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0