Händer och sker

Jösses vad det rör på sig här, första semesterdagen..

Finland-Danmark 2-0 Norrena och Iskanius gjorde mål och enligt rapporter passade Adde till ett av målen. Hoppas hon kan vara med mot Holland (Jaska har ju liksom inte riktigt roterat i laget) trots att hon säger sig haft över 38 graders feber..
I övrigt fortsätter debatten kring dessa flicklandslag. Återkommer nog även jag senare i ärendet.

Fullt hus. Syrran, hennes man och barn samt mina barn fyller lägenheten och tillvaron. Vi hann i alla fall just upp och såg Janne Holméns sista målgång någonsin. Hoppas han inte såg min systerson som siktade på honom med sin vattenpistol:-)

Japp. Stort uppslag i Hesari, kul. Robban var inne och jag översatte det hela ytligt för honom.

Ålands damer-Jersey 4-1 i går. I kväll semifinal mot Isle of Wight.. Heja heja. Kan inte se det hela, för vi SKA GÅ PÅ CIRKUS.. Hoppas på en final i morgon i alla fall. Drömmotståndare Isle of Man. Riktig adrenalinhöjare i så fall. Kapten Gillian var varnad före semifinalen på Rhodos då hon slängde saker i ansiktet på vår kapten Mimmi.. Nåja, det är två år sedan nu, trots att Isle of Man INTE glömt... Men Åländskorna är så pass duktiga fotbollspelare att det nog borde räcka, trots att det blir Kamp med stort K. Först ska man ro hem semifinalen dock.. Lycka till!!

Herrarna spelar final, mot Jersey vid halv 10 i kväll. Hoppas hinna dit efter cirkusen..

Jepp. Gotta go! Dottern min har öppnat glasskiosken på Nabben meddelar hon. Bäst att åka dit då.

Förresten har erbjudanden om att uppträda som gästskribenter kommit in. Jag tycker det låter bra! Meddela alla som vill sjunga ut på "ledarplats".

Hörs!

Kommentarer
Postat av: Rösten från öster

Nå vad står det i Hesari, hittade den inte (gratis) på nätet...

2009-07-03 @ 14:43:34
Postat av: MV

Mycket...

2009-07-03 @ 15:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0