1-1 och bildanalys

1-1 blev det i går mot Norge för U23orna.. Linda Ruutu fixade "i misstag" vår kvittering redan i 12e minuten, sägs det i FBFs officiella rapport. Angående backlinjen lär man ha spelat med Tiilikainen och Hirvonen i mittlåset. Makes sense... På nåt sätt trodde jag i min fövirring att Hirvonen placerats som ytterback och då skulle jag inte alls varit med.

Också Heini kommer till Åland under sensommaren. Då får Elin och gänget springa slut på henne, precis som i våras i Kuopio.

Ny match mot Tyskland i morgon. Vet tyvärr ej mycket om hur mycket våra flickor spelat osv, men månne det inte löser sig.

Sen då bilden!

Limpans utmaningsmatch från sen juli i fjol. Hon trodde då att hennes kompisar kunde slå mina kompisar i fotboll. Det kunde de inte. Trots detta hade vi en riktigt rolig kväll på Vikingavallens konstgräs.

Oj oj... Hur ska vi analysera bilden då? Orkar inte räkna nu, men vi kan slänga det till läsarna..
1. Hur många högsta ligor finns representerade på bilden (vi talar fram till i dag, inte då den togs)? Både tränare och spelare ingår.

2. Hur många spelare/tränare som verkat i Pohjola Cup (eller distriktslagscupen) finns här?

3. Hur många spelare/tränare som medverkat i landskamper för Finland har vi här?

4. Hur många spelare/tränare som verkat i det åländska landslaget har vi här?

5. Hur många spelare/tränare på bilden har fungerat i upplandsseriematcher för ungdomar i år?

6. Hur många spelledare(knattedomare) ses här?

7. Hur många styrelsemedlemmar i Ålands Fotbollförbund finns här (nuvarande och före detta)?

8. Hur många åländska/finländska ungdomschefer finns på bilden?

9. Hur många spelare som gjort mål i Ålandscupen finns med?

10. Vad har jag glömt?

Jag säger bara precis som jag gjorde i fjol. This could only happen on Åland!!!
Fantastiskt. Och jo- mitt lag vann!!!!

Till slut vill jag nämna att mitt lag i Hattrick ångar på. Perfekt! Nu då jag beslöt att frysa en laguppställning och inte kolla läget på flere veckor, nu vinner vi! Kanske något för riktiga livet med?!

Näpp, bäst att se ut som om jag gör nåt nu... Sassa skulle komma hem på lunchen.....

Kommentarer
Postat av: Kent

Mumms, den där bilden är elit och värd så mycket på så många vis! Dags för limpan att arrangera igen ? Hon är ju trots allt en alldeles lysande arrangör när det kommer till "miniturneringar".... eller.. ? =)

2009-07-15 @ 02:45:06
Postat av: Max

Alla mee :)

2009-07-16 @ 17:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0