Gräset är kvar...

En läsarrebusfrågetjosan...
Vad symboliserar denna bild:

i kombination med citatet "Gräset är lika grönt i morgon..." ?

Sådant här går igenom en medelålders farbrors (mitt) huvud de här långa timmarna före en hemmamatch. Uttalandet ovan är något som på samma gång gör mig förbannad, i och med att det bagatelliserar betydelsen av det intensiva arbetet som ska göras i eftermiddag, men på samma gång lättar det eftersom det ju är rätt.

Oavsett hur det går i dag kommer Sassa att vilja äta kräftor i mitt sällskap i kväll (Jag äter mest Euroshoppers köttbullar, men mysigt är det) och dessutom har jag köpt ett nytt nummer av Fantomenkrönikan att njuta av.

Fantomen dör aldrig och finns alltid kvar...

Just så här före avresa känns det som om inget någonsin finns kvar efteråt, egentligen skiter man fullständigt i allt som finns då om nåt finns.. Men för att få perspektiv.. Allt finns kvar, precis som det var före. Men det vore fantastiskt skönt och roligt om vi kunde lyckas vinna i dag!

Becci gör sitt sista bidrag för oss i årets liga i dag...

Och nu började det ösregna... BRA!

Kommentarer
Postat av: Rösten från öster

england 1966? bobby robson?

2009-08-01 @ 22:32:30
Postat av: MV

Nej tyvärr. Fast Sir Bobby vore värd någonslags uppmärksamhet. Det har du rätt i... I så fall trpor jag nog att bilden skulle få föreställa Gazza eller Terry Butcher.



Detta är faktiskt en svensk. Tro det eller ej. Citatet hör ihop med bilden på ett lite finurligt sätt...

2009-08-01 @ 22:37:03
Postat av: Max

Grönt gräs...hmmm...



http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2008/01_01/CeleFowler_468x578.jpg



2009-08-01 @ 23:45:42
Postat av: MV

Såg det. Nu passande möter de i skrivande stund KMF-J i semifinal... Ganska enastående.

2009-08-02 @ 09:48:33
Postat av: Max

Enastående är ordet. När du ser deras finter som inte ens finns i ligaspelares repertoar.



En mittfältare(!) som inte ens rymdes med i distriktslaget ligger andra i målgörarstatistiken.



Skulle ha varit roligt här med en bild på HooGees hemmaplan Sandika men hittade ingen (fast i praktiken kör nog det där laget väl bara träningar i Mattby).

2009-08-02 @ 10:04:16
Postat av: MV

Jag ska återkomma till HooGee.. Jag LOVAR!

Jag har också några finter som ligaspelare aldrig skulle drömma om att använda....

2009-08-02 @ 10:37:46
Postat av: Max

Virta, fickbiljard är ingen fotbollsfint... ;)

2009-08-02 @ 10:52:02
Postat av: MV

Nu talar jag inte om DINA finter:-)

2009-08-02 @ 11:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0