Gräset ÄR kvar!!!!

Oj oj vad spänd man var i går.. Och oj oj vad det bar iväg!

Just nu känns det som om vi faktiskt är med om något som är väldigt få förunnat... Måndag morgon i Jomala ska väl sedan ta ner oss på jorden igen, men en helg som denna måste man få flyga! Hoppas spelarna har det jätte bra just nu! Sigge och Adde är i Sverige och spelar med IFK. Hoppas de bägge får 90 minuter och bidrar till segern!!!

Sen en snabb version om vad som hände md Uwak i går... Folk har undrat.

1. Vår backlinje hade klara instruktioner att dels se till att understöd alltid fanns möjligast nära då bollen närmade sig henne.
2. Närmaste försvarare skulle gå hårt på kropp och hindra henne att ta kontroll och vända..
- Cynthia är en så bra spelare att hon trots den aggressiva uppvaktningen vid några tillfällen kunde skapa sig yta att antingen vinna frispark, eller så att avancera. Några farliga lägen fick hon till faktiskt..
3. Då våra backar inte gav henne minsta andrum och själva inte föll till föga för hennes armbågar, tröjdragningar och allmänt elaka beteende på domarens dödsida och vi dessutom fick 1-0. 2-0 och till och med 3-0 blev stjärnan så desperat att hon valde att köra in mellan Ansku och Eve och helt i bästa italianostil lägga sig ner och simulera död. För ansiktet höll hon och Robban fick till en poäng just då eftersom en ambulans med sirenerna på åkte förbi Bengtsböle. Domaren valde att varna för filmning och Cynthia hade självbevarelsedrift nog att befria sig från ytterligare plågor genom att kalla domaren för "Fucking idiot". Därmed var det en omedelbar andra varning och utvisning som följd. Cynthia kunde ta sällskap av avstängda Biodun Obende som stod och såg allmänt sur ut i dunjacka och gå i duschen.
4. Vill framhålla att vårt försvarspel gjorde KMFs anfallspel dåligt! Våra spelare ska ha all ära för det de gjorde!

Att sedan KMF föll ihop likt en ryggradslös daggmask som ska gå på lina är sedan ett kapitel för sig... Tränaren Ensio Pellikka sammanfattade det hela på svenska genom att säga "Katastrof". och han har rätt!

Under dagen kommer Mathias att skriva en officiell matchrapport på ÅUs hemsida. Han är inte riktigt lika uthållig som undertecknad och valde att inte skriva i sömnen... Han är så resultatfixerad....

Hattricks Elin fick en hatt, som hon inte använde- Efter matchen blev det dopingtest....

Julia i matchens mest inbytta tröja... Adde kom in senare i den samma...

Becci gjorde mål i sin sista ligamatch för säsongen. Hon hade varit värd stående ovationer då hon kom ut, nåt Robban lite hade planerat tror jag... Hej då och lycka till säger vi till henne och Hannah!

Gubben på bilden i går då? Jo, han heter Björn Nordqvist och för alla över 35 torde han vara bekant. Citatet var Bagarn Olssons från Åshöjdens BK. Och... Då Åshöjden blev film var det Björn N som spelade Bagarn... Blev det överkurs?! Nåja... De böckerna har jag i varje fall läst tre till fyra gånger i sin helhet under mina tonår och lite före det även... De har lärt en mycket om livet. Borde kanske läsa dem igen, då jag fått klart Fantomenkrönikan...

I kväll blir en ny höjdare, så här i ledighetens tecken.. För det första ska jag få med mig Sassa på en herrligamatch. åtminstone just nu säger hon sig vilja komma... I dag är dagen då jag sitter sansad och liksom smälter in. För jag hejar på bortalaget! Jo det gör jag! Alla sympatier så klart för IFK, men är man HJKare sedan 1984 så är man...

En av mina favoritfotbollsspelare, alla kategorier, Aki "Ägä" Riihilahti skrev på för Klubi härom dagen. Hoppas han ska vara med. Vore roligt att se honom slåss mot Johan Carlsson!!! Lite i samma form är de båda männen stöpta.

Jepp. Jag åt två kräftor i går... Personligt rekord!!!!!

Kommentarer
Postat av: Max

Iina Salmi sätter in 1-0 !



Hur många vet ens vad HooGee står för?

2009-08-02 @ 14:42:39
Postat av: MV

Haukilahti Gäddvik?!

2009-08-02 @ 15:28:34
Postat av: Max

Haukilahden Pallo - Gäddviks Boll



Förlust på förlängning i finalen. Oh well. Man minns bara segrarna. Men strong insatts. Hyvä kemppi liksom.

2009-08-02 @ 15:32:00
Postat av: MV

Man får gratulera i alla fall... Vem gjorde Vasabrudarnas mål? Dahlmars? Näs? Nån annan?

2009-08-02 @ 15:40:45
Postat av: Max

Herr regiontränare må veta att fröken Näs representerar Sundom IF (som spöades av HooGee med 4-1). Hon nätade dock också en hel del i turneringen.



Båtman, Dahlmars och Seppelin.

2009-08-02 @ 18:38:18
Postat av: Nyss nämnda Mathias

Jaha, där fick man en känga oxå. Tyvärr återkom jag till staden Mariehamn till min dator kl 15 idag så därför har den dröjt. Däremot kan jag meddela att jag var lika trött när jag skrev den som du var förra helgen. Men den är uppe nu.



Nästa helg får du skriva matchrapport. Vill du ha en laptop på bordet klar när vi kommer från kyrkan?

2009-08-02 @ 18:57:32
Postat av: MV

Finns det en där då jag kommer till festen efter matchen. Då lovar jag att skriva !!!

Skönt att veta att du är trött:-) Ses på träningen!

2009-08-02 @ 20:39:16
Postat av: MV

Sorry. Tänkte Båtman och skrev Näs... Många tror faktiskt att hon egentligen är från Tammerfors...

2009-08-02 @ 20:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0