Tisdag igen, på jobbet igen

Tisdagen får symbolisera civiljobb just nu i mitt liv... Skola utav helskotta bara hela dagen... Och ännu är det inte färdigt!
ÅU får köra fysträningen igen utan min assistens är jag rädd. Men i morgon ska vi sparka boll i Jomala.

Herrarna (IFK Mariehamn) fick till ett imponerande resultat mot finska mästarna i går... Fantastiskt att både herrarnas och damernas regerande mästare förlorat mot ett åländskt lag i ligans våromgång...

Jappja. Har ej så mycket att tillägga under denna lilla minut jag hinner författa, men diskussionen om resursfördelningen tror jag är viktig. För att få den rätt tror jag det är bra om vi har lite fakta att komma med... Max nämner många missräkningar och olägenheter och han har rätt. Dock tror han att man enkelt kan åtgärda dem genom att fördela resurser på annat sätt. Jag vet inte om det är så enkelt. Till att börja med måste man vara beredd att göra lite skitjobb med visionerna högt uppsatta. Och sen måste man förtjäna sin respekt! vad är först? Hönan, ägget eller tuppen?
Bara skjut på så kommer vi framåt siddu!!!

Kommentarer
Postat av: Max

Max är fortfarande sjuk och har därför helt rått skjutit upp allt som har med bloggkommentarer att göra :(

2009-04-22 @ 01:25:22
Postat av: MV

Nääää... Varma sockor och varm pyjamas på bara. Och drick varm saft, så går det nog över...

2009-04-22 @ 07:08:47
Postat av: Annika

Ojdå,krya på dig Max! Jag har lite fullt upp på jobbet idag,men hinner i alla fall läsa lite. Diskussion om knäskador på annat forum. Intressant! I Sverige har man från förbundet en överenskommelse om knäprogram men liga-och ettanlag.



Annars detdär om er träningsmängd 7-12 ggr+ egen träning låter nog i mesta laget för mig. Man måste ju få in vila också, annars har träningen ingen betydelse-du går bakåt istället. Men det beror ju förstås på hur och vad ni tränar;hittills har det gett bra resultat, och om det är närmare 7 än 12 så är det väl bra. Och om ni klarar er från knäskador så duger ni som forskningsobjekt på hur man ska träna :)

2009-04-22 @ 07:42:23
Postat av: MV

Exakt. Hur- vad- vila och mat! Viktiga grejer. Allt ska gå ihop. Om spelaren sedan jobbar eller går i skola/studerar måste det så klart vävas in.



Elitidrott är, som jag ser det att anpassa sitt liv så att de ovannämnda faktorerna uppfylls. Sedankan det bli att skära ner på arbete och studier till förmån för fotbollen om situationen så tillåter. (nu talar jag inte om att inte gå grundskola eller gymnasium. Menar att man ev kan studera lite långsammare på högre nivåer och försöka gå ner i arbetstid mot ett enklare liv, i korrelation till den eventuella ersättning fotbollen kan ge dig...)



Riktig elitidrott är professionell! Så var den redan för de gamla grekerna!



Inga knäskador för oss i år.. Peppar peppar...

2009-04-22 @ 08:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0