Sköndag

Denna söndag har varit en riktig skön dag!

Barnen har varit här och Rufus har uppträtt på stadshuset. man känner sig nästan som en "vanlig människa" sådana här dagar.

2 av mina tre arvingar (de som redan fötts) på G.

Vad ska man säga. God mat, spela kula, även lite fotboll.. Låter så där idylliskt vanligt att man faktiskt känner sig väldigt avkopplad just nu!

Nästa helg är spelledig. Denna vecka kör ÅU mest fysträning. Bara tre bollpass, av vilka två på morgnar, kommer vi att ha...

IFK damerna börjar sin serie just inkommande helg. De ska vinna fyran säger de. Jag får, igen, önska dem lycka till! Såg en del av genrepet och mål blev det ju massor... IFKs herrar å sin sida inleder i morgon kväll mot självaste Inter. Då jag numera bor två hus från stadion lär det nog bli att betrakta det hela på plats sen efter ÅU träningen...

Annika tar upp viktiga saker i kommentarerna för gårdagens inlägg. Jag tror att mängden korsbandsskador beror på felaktig träning. Det är dock viktigt att inte förväxla mängd med kvalitet... Man kan nog träna så gott som hur mycket som helst, bara man tränar rätt. Ofta förvillas man och tror att de ökade mängderna skapar skador. Jo, det gör de, men bara om de ökade mängderna innebär proprtionellt för stor ökning av belastning utan relevant grundfysisk träning... Tränar en 14 åring alltså rätt i förhållande till sina målsättningar kan hon utan problem träna flere gånger per dag. Så länge kroppen och knoppen är friska är det ingen fara. Så kan man bygga upp en idrottarkropp som sedan klarar riktig proffsträning.

Kunde gå på djupet och även ta upp resursfördelningsfrågan, men känner mig alltför harmonisk och dessutom inte det minsta rolig, så jag låter vara! I morgon är det ju måndag igen och Jomala konstgräs väntar i gryningen...

Litet minne från i går bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0